Hej skulle vilja höra vad andra corvette ägare har gjort med sina L98 motorer för att få mer effekt. Vad det är för delar ni har använt? vad har det kostat? fungerar det bra? blev det nån stor skillnad från orginal? effekt? var det värt pengarna osv. Vill ha lite ideer helt enkelt, det är ju sällan som teori och praktik går ihop så lite erfarenheter skadar inte. Allt från mindre till större projekt är av intresse.
Mvh Lundgren C4-90 automat.
L98 trim
Det var ett tag sedan med en sådan här tråd
..
Jag började med en kompressor på orginalmotorn, kopplingen slirade konstant. ATI kompressor kit köpt begagnat, och konverterat till L98 Men mycket pulver var det. nånstans runt i faggorna uppåt 400 hk skulle jag gissa på..
Sedan när jag bytt kopplingen bestämde jag mig för att trimma vidare på kompressor motorn.. Efter att ha räknat mycket noga, så kom jag fram till ett gatvänligt koncept som skulle ge en motor som funkar kalas med och utan överladdning..
Edelbrock RPM lock, 224 graders kompressor cam (det finns bättre saker för ren N/A, hokker hedders, portat insug. Det är många som kör liknande setups på L98an och det ger en motor som man kan förvänta sig att finna i vetten. Testade i påskas och tyvärr så är insuget för litet. Så det skall i nåt bättre vad det lider. Totalsumman med packningar vippor osv, hamnade 25'-30'.. allt köpt på summit.
Om du gör en liknande moderat setup räcker det med att porta org 113 locken du har, dom är ganska bra.

Jag började med en kompressor på orginalmotorn, kopplingen slirade konstant. ATI kompressor kit köpt begagnat, och konverterat till L98 Men mycket pulver var det. nånstans runt i faggorna uppåt 400 hk skulle jag gissa på..
Sedan när jag bytt kopplingen bestämde jag mig för att trimma vidare på kompressor motorn.. Efter att ha räknat mycket noga, så kom jag fram till ett gatvänligt koncept som skulle ge en motor som funkar kalas med och utan överladdning..
Edelbrock RPM lock, 224 graders kompressor cam (det finns bättre saker för ren N/A, hokker hedders, portat insug. Det är många som kör liknande setups på L98an och det ger en motor som man kan förvänta sig att finna i vetten. Testade i påskas och tyvärr så är insuget för litet. Så det skall i nåt bättre vad det lider. Totalsumman med packningar vippor osv, hamnade 25'-30'.. allt köpt på summit.
Om du gör en liknande moderat setup räcker det med att porta org 113 locken du har, dom är ganska bra.
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Tackar för svar Jake!
Det känns som att om man ska lägga ut 25-30tusen på trim till min c4 så kan jag lika väl sälja c4:an lägga dem pengarna emellan o lite till och köpa en tidig c5:a. Börjar bli rätt sugen på en sådan. Tyckte från början när jag skaffade min c4 för 3år sedan att c5 såg för modern ut det var ingen "riktig corvette" på nått sätt. Men nu tycker jag att den är så jävla grym! Vill ha en nu!!
Mvh Lundgren C4-90 automat.
Det känns som att om man ska lägga ut 25-30tusen på trim till min c4 så kan jag lika väl sälja c4:an lägga dem pengarna emellan o lite till och köpa en tidig c5:a. Börjar bli rätt sugen på en sådan. Tyckte från början när jag skaffade min c4 för 3år sedan att c5 såg för modern ut det var ingen "riktig corvette" på nått sätt. Men nu tycker jag att den är så jävla grym! Vill ha en nu!!
Mvh Lundgren C4-90 automat.
Det jag menar är för att komma upp till C5:ans standard med min C4 så kostar det en hel del, ca 100hk till, bättre väghållning, bättre bromsar mm. Det mesta är ju uppgraderat från C4 modellen till en ännu bättre Corvette och sportbil.
Men jag är fortfarande väldigt intresserad om trim till L98 motorn. Min C4 är trots allt min förrsta stora kärlek
Och ett enkelt svar vad som händer när jag vill trimma C5:an så gör jag det
Mvh Lundgren C4-90 automat.
Men jag är fortfarande väldigt intresserad om trim till L98 motorn. Min C4 är trots allt min förrsta stora kärlek

Och ett enkelt svar vad som händer när jag vill trimma C5:an så gör jag det

Mvh Lundgren C4-90 automat.