Hej, jag ska byta blinker glas fram pga en spricka.
Hur gör jag?
Lyfta bilen och gå in underifrån antar jag.
Någon som har gjort detta och kan ge en liten instruktion.
Gunnar Svart C5-2000
Byta blinkers glas fram
Hej,
Jo, du får lyfta bilen och ta bort en del av läppen under och serviceluckan, sitter med ett gäng skruvar. För att komma åt får du kanske trycka loss bromskylluftkanalen. Sen sitter själva glaset med ett par skruv i en fjädrande kunstruktion. Det är inte särskilt svårt att byta, men trångt för armarna.
Jag böt blinkersglasen samtidigt som jag hade loss huvudstrålkastarna och det underlättade blinkersjobbet väldigt mycket.
Om du har gamla nummer av clubtidningen så finns det ett par bra artiklar. Dels en om hur man byter lampor och dels en om hur man renoverar huvudstrålkastarmotorn. Där finns det mycket matnyttigt.
mvh/Stefan
Jo, du får lyfta bilen och ta bort en del av läppen under och serviceluckan, sitter med ett gäng skruvar. För att komma åt får du kanske trycka loss bromskylluftkanalen. Sen sitter själva glaset med ett par skruv i en fjädrande kunstruktion. Det är inte särskilt svårt att byta, men trångt för armarna.
Jag böt blinkersglasen samtidigt som jag hade loss huvudstrålkastarna och det underlättade blinkersjobbet väldigt mycket.
Om du har gamla nummer av clubtidningen så finns det ett par bra artiklar. Dels en om hur man byter lampor och dels en om hur man renoverar huvudstrålkastarmotorn. Där finns det mycket matnyttigt.
mvh/Stefan
Skulle själv rekommendera att skaffa en service manual - där alla arbeten har en metodbeskrivning. Bra att ha om man mekar själv! Säljer till bra pris...
Kan ta några foton ur en 2001-manual om Du behöver - skicka ett PM i så fall.
Kan ta några foton ur en 2001-manual om Du behöver - skicka ett PM i så fall.
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se

Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se