PROBLEM!!!

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
malin 1
Nykomling
Nykomling

PROBLEM!!!

Inlägg av malin 1 »

hej undrar om någon kan hjälpa mig, jag har lämnat in bilen på FERITTA i
Sätra stockholm när jag fick tillbaka bilen är växelspaken helt anorlunda de känns som att inte lägena sitter som dom ska spaken är trög o seg förutom att från P till R känns den bra de är en -92 med aut.
vad ska jag göra? :cry:

:P bilen låter mkt bra med 3" något att le över.

tacksam för svar
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

trög växelspak

Inlägg av Ingo »

verkar konstigt att byte av avgassystem ska behöva rubba växelväljaren.Verkar ju som om motorpaketet flyttats på något sätt,kan det nya grövre systemet klämt upp motor och låda på något sätt?, eller har man smärjlat in spånor i växelväljaren?,men visst är det bara "Cat back" som är bytt?.Du måste försöka okulärgranska under och se om något förändrats. det borde ju firman som pinglat med bilen fixa.
malin 1
Nykomling
Nykomling

Inlägg av malin 1 »

vad menar du med okulärgranska?
dom har bytt en bit efter förkattarna ,
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

problem

Inlägg av Ingo »

Okulärgranska är ett finare ord för att titta,alltså skaffa en kraftig ficklampa och kör bilen på en lyft eller grop och se om något ser skumt ut,alltså att något ser klämt eller dant ut.men det tycker jag firman bör utföra.Cat back det innebär ju att avgssystemet byts bak katalysatorn ,så att den finns kvar.katen är ju en rätt tung rackare ,så den brukar vara väl upphängd,men på LT1,an sitter det väl ingen huvudkat utan bara det som förr kallades precatar ,så systemet går ju ganska långt fram.Om det klämmer någon stans borde det synas.
Användarens profilbild
Skp
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Skp »

Har dom varit lite slarviga kan dom mycket väl har gett växelväljarkabeln en kyss. Lossa den från lådan och räta ut den, går den fortfarande lite trögt kan du försöka räta den där den eventuellt har fått sig en knäck.

Stefan
stockis
Nykomling
Nykomling

Inlägg av stockis »

hejsan
vad kostade det att lämna in den? är själv sugen på att få på ett fetare avgassystem. kanske mkt billigare att bygga själv?!

tack på förhand
malin 1
Nykomling
Nykomling

ferrita

Inlägg av malin 1 »

de kostade 8500 kr monterat o klart sen blev de sång i den bilen :D :D
de som va :( var ljudet i bilen men va fan de e en v8
Skriv svar