hej undrar om någon kan hjälpa mig, jag har lämnat in bilen på FERITTA i
Sätra stockholm när jag fick tillbaka bilen är växelspaken helt anorlunda de känns som att inte lägena sitter som dom ska spaken är trög o seg förutom att från P till R känns den bra de är en -92 med aut.
vad ska jag göra?
verkar konstigt att byte av avgassystem ska behöva rubba växelväljaren.Verkar ju som om motorpaketet flyttats på något sätt,kan det nya grövre systemet klämt upp motor och låda på något sätt?, eller har man smärjlat in spånor i växelväljaren?,men visst är det bara "Cat back" som är bytt?.Du måste försöka okulärgranska under och se om något förändrats. det borde ju firman som pinglat med bilen fixa.
Okulärgranska är ett finare ord för att titta,alltså skaffa en kraftig ficklampa och kör bilen på en lyft eller grop och se om något ser skumt ut,alltså att något ser klämt eller dant ut.men det tycker jag firman bör utföra.Cat back det innebär ju att avgssystemet byts bak katalysatorn ,så att den finns kvar.katen är ju en rätt tung rackare ,så den brukar vara väl upphängd,men på LT1,an sitter det väl ingen huvudkat utan bara det som förr kallades precatar ,så systemet går ju ganska långt fram.Om det klämmer någon stans borde det synas.
Har dom varit lite slarviga kan dom mycket väl har gett växelväljarkabeln en kyss. Lossa den från lådan och räta ut den, går den fortfarande lite trögt kan du försöka räta den där den eventuellt har fått sig en knäck.