Import - kan det bli billigare än så här?

Här kan vi ta upp frågor som handlar om att köpa bil på nätet och att importera från utlandet.
Bobrob
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Import - kan det bli billigare än så här?

Inlägg av Bobrob »

Vår policy är:

Vi skall erbjuda reservdelar och tillbehör till alla modeller av Chevrolet Corvette till låga priser som understiger privat egenimport från U.S.A. samtidigt som vi erbjuder leveranssäkerhet, högsta kvalitet och alla garantier. Du skall vara 100% nöjd med de produkter vi levererar - annars har vi misslyckats!

Vår dollarfaktor är idag 12:75/$ - då ingår flygfrakt, försäkring, tull och moms - fritt Täby. Som CCS-medlem får du ytterligare 10% rabatt - det blir 11:48/$. Dessutom står vi för Garantiansvar etc.

Vid privat egenimport hamnar du snabbt på 13-14:-/$ bl.a. beroende på sämre fraktpriser, extra administrativa avgifter vid förtullning etc.
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se
Bild
jensen
Rookie
Rookie
Kontakt:

Inlägg av jensen »

finns ingen anledning att handla själv, om Du vill sälja för 11:48/$. Men vad som får mig att undra är, vill du inte tjäna något själv?
Och hur många om och men blir det, om jag t ex vill handla däck från USA, kan du leverera dessa för 11:48/$, eller fäljar som ex. Jag handlar normalt själv (sedan 40 år) då jag tröttnade på att den nyöppnade svenska speedfirman alltid skulle ha en handpeng. Och med det, så satt man där. Man ringer och ringer och undrar när prylarna dyker upp, månaderna går och sommaren till ända, så även speedfirman, många gånger.
mina barn skall få arbeta, det fick minsann mina föräldrar göra
Skriv svar