mer luft!
-
- Corvettefantast
mer luft!
hej har monterat ett komplet RM Racing TwinFlow intake o tänkte ifall man plockar bort dimljuskåpan så måste han ju fa mycket mer o kallare luft eftersom då kommer det ju kall luft rakt mot luft filtret ju! borde ju bli typ som vararam eller? förutom att det inte blir trycksatt!
finns det något bättre ljudet av en mullrande v8!
Re: mer luft!
Nackdelen är att det blir väldigt skitigt i motorrummet .... men du får kallare luft till filtret, frågan är om den marginella höjningen av effekten är värt det ?turbo_kicken skrev:hej har monterat ett komplet RM Racing TwinFlow intake o tänkte ifall man plockar bort dimljuskåpan så måste han ju fa mycket mer o kallare luft eftersom då kommer det ju kall luft rakt mot luft filtret ju! borde ju bli typ som vararam eller? förutom att det inte blir trycksatt!
Aerodynamik kan jag inte mycket om men jag kan tänka mig att du trycker upp en massa luft under huven vilket ger ordentliga lyftkrafter vid hög fart - någon annan här som har kunnande på området ?
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se