ja tänkte sänka bilen, och då menar ja sänka också...
men ja har det aktiva schassit de man kan ställa om mellan sport, touring och performance och då har ja hört att man inte kan sänka den fram så speciellt mycket pga dämparna stämmer detta??
i så fall vilka dämpare ska man köpa då?
passar dämparna från c5or som inte har det aktiva schassit rakt på?
stötdämpar frågor
Re: stötdämpar frågor
Det är både fram och bak som du får problem med med de elektroniska dämparna om du sänker för mycket, dvs mer än 25-30mmn_brio1 skrev:ja tänkte sänka bilen, och då menar ja sänka också...
men ja har det aktiva schassit de man kan ställa om mellan sport, touring och performance och då har ja hört att man inte kan sänka den fram så speciellt mycket pga dämparna stämmer detta??
i så fall vilka dämpare ska man köpa då?
passar dämparna från c5or som inte har det aktiva schassit rakt på?
Det finns inga ersättningsdämpare som är kortare som går att ansluta till RTD systemet, du måste alltså skippa den elektroniska justerbarheten.
De vanliga dämparna till C5'an passar rakt av, du måste dock sätta i RTD simulatorer i kablaget som går till dämparna.
Beroende på hur mycket du ska sänka så är det möjligt att även de vanliga C5 dämparna är för långa. Ett alternativ är coilovers som har många fördelar såsom justerbar compress och rebound och möjligheten att ställa höjden precis som du vill, tyvärr är det ett ganska kostsamt alternativ.
När du sänker så kom ihåg att behålla bilens lutning framåt, det ska vara ca 0.5" högre bak (mäts från ram till marken framför bakhjulet och från ram till marken bakom framhjulet) Det kan annars ge oanade konsekvenser vid väldig höga hastigheter .......
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se