Elsladdar

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
C4-88

Elsladdar

Inlägg av C4-88 »

Hej
Jag rnoverar min 88:a invändigt och när jag tog bortplastkåpan som sitter ned mot fötterna under ratten så upptäckte jag att en blå kabel var isärtagen. det går 3 kablar till den svarta kopplingen varav en, den blå var av. Finns det någon som kan säga mig vad den kan vara till och om jag bör göra något åt detta eller låta det vara. Jag är ganska ny på området så jag kan inte se om det är något som fattas på intrumenten eller så.
Våren närmar sig med stormsteg 8) :lol:

Tobbe
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

kabel

Inlägg av Ingo »

Vete sjutton vilken kabel det kan vara.En ide är att man delat kopplingen till varningblinkersern (om du har röda bakljus)
Men det kan vara någon felfunktion man försökt dölja också.
men det har inget med stereon att göra då?
Nere vid fötterna är ju eljest bromsljus o dyl och har du gula blinkers bak kan man ju delat något på grund av det för att koppla bort helrött.
C4-88

Inlägg av C4-88 »

Tack för ditt inlägg!
Lysena är röda bak, blinkers är gul. Varningsblinkers funkar som de skall.Jag kan inte komma på att jag saknat någon funktion på de tre år jag ägt bilen. Det är nog säkrast att låta dem vara isär!

Ha de!
Tobbe
C4-88

Inlägg av C4-88 »

Hej igen Ingo

Glömde fråga hur det är med våren i Skellefteå

Tobbe
Mitt i Sörmland
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

våren

Inlägg av Ingo »

Det är blött överallt.
Men snön börjar ge sig och man börjar se genomslag på uppfarten,vägarna börjar vara bara på de flesta ställen.
Men man får vänta sig bakslag än .
Skriv svar