ska det se ut såhär??

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
turbo_kicken
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 189
Blev medlem: sön maj 21, 2006 12:11

ska det se ut såhär??

Inlägg av turbo_kicken »

hej hej jag skulle dona lite med corvetten i dag o plockade bort V Fram däcket o får syn på detta:
Bild
som ni ser på den inringade skruven så finnsd et ingen mutter!!! farligt eller? + är det med den man sänker bilen?
Senast redigerad av turbo_kicken den lör mar 17, 2007 18:39, redigerad totalt 1 gånger.
finns det något bättre ljudet av en mullrande v8!
gibson
Rookie
Rookie
Inlägg: 49
Blev medlem: tor jun 08, 2006 10:30
Ort: Stockholm

Inlägg av gibson »

Om det är mutter du menar :P ,så ska det inte sitta någon där.Och ja det är där man sänker bilen,bara att skruva.
turbo_kicken
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 189
Blev medlem: sön maj 21, 2006 12:11

Inlägg av turbo_kicken »

oki hehe vart lite rädder där! men som jag ser det så är det inte mycket jag kan skruva ner den ju, svårt o byta ut den mot en längre skruv?
finns det något bättre ljudet av en mullrande v8!
gibson
Rookie
Rookie
Inlägg: 49
Blev medlem: tor jun 08, 2006 10:30
Ort: Stockholm

Inlägg av gibson »

Fram ska du inte skruva ner den,den ska skruvas upp.
Om du skruvar den max så sänker du ca 2,5cm från orginal.
Vill du sänka mer måste du kapa hela eller delar av gummibussningen som sitter på undersidan.
turbo_kicken
Corvettefantast
Corvettefantast
Inlägg: 189
Blev medlem: sön maj 21, 2006 12:11

Inlägg av turbo_kicken »

okej ska pröva lite imörra men vad händer ifall man råkar skruva ut den helt då? får man i den igen sen? kan man inte bara montera en längre bullt fram också?
finns det något bättre ljudet av en mullrande v8!
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1329
Blev medlem: ons okt 29, 2003 9:59
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av vette.se »

gibson skrev:Fram ska du inte skruva ner den,den ska skruvas upp.
Om du skruvar den max så sänker du ca 2,5cm från orginal.
Vill du sänka mer måste du kapa hela eller delar av gummibussningen som sitter på undersidan.
Max brukar bli 15-18mm, för att få 25mm måste du kapa bussningen - kapa då bussningen så bara sista 'gummiringen' är kvar.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Skriv svar