"When this bodacious Corvette starts up on a cold Detroit morning, small animals head for the woods, nearby window panes crack, fillings fall out, and the cops for miles around go on red alert. And that's just cold idle."
Artikeln kommmer från Winding road...klicka på länken o sedan på bilderna...
Jodå den blir fin, men det är mycket arbete så det tar sin tid!
Själv har jag handlat på mig en Camaro -68 som jag tänkt skulle bli lite att fixa med när min son skall ta körkort (förhoppningsvis) i sommar.
Vidare var jag med en god vän i Calfornien nyligen och där blev det en Mustang -68 "blackplated" Californaibil med Ac,V-8 aut.
Jaha du Frisken nu har vi sabbat Christians tråd totalt - men det är väl det vi är bäst på!
/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
För att återföra tråden till dess ursprung så "räcker" det nog att byta kam samt fixa till topparna+ headers Christian. LG motorsport pratar ju om upp till 600 RWH.
Lars J skrev:För att återföra tråden till dess ursprung så "räcker" det nog att byta kam samt fixa till topparna+ headers Christian. LG motorsport pratar ju om upp till 600 RWH.
Japp, ser bra ut och jag har lite erfarenhet av LGMotorsports. Toppenservice med bra produkter är mitt omdöme.
Likafullt är jag lite insöad på Katech. Jag kommer nu under våren att slänga på nya headers med racekattar och ett öppnare filter samt mappning. Om allt funkar blir nog nästa steg en ny kam. Jag lutar då åt att införskaffa det Kam-set som Katech tillhandahåller. Finns ingen logisk anledning att välja Katech framför LGMotorsports, men det känns bara bättre i maggropen.