CD-växlaren

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
turbo_kicken
Corvettefantast
Corvettefantast

CD-växlaren

Inlägg av turbo_kicken »

hej hej
någon som vet någon MP3 cd växlare som funkar o corvetten med corvettens org. kontakt?

en fråga till er som lyckas spela CD-r skivor i era corvetter, vad har ni för marke på era CD-r skivor?
finns det något bättre ljudet av en mullrande v8!
n_brio1
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av n_brio1 »

ja kör bara brända skivor i min :D
fungerar hur bra som hellst aldirg haft några problem och då kör ja även no name skivor
turbo_kicken
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av turbo_kicken »

oki konstigt! hehe min vill då inte :?
n_brio1 skrev:ja kör bara brända skivor i min :D
fungerar hur bra som hellst aldirg haft några problem och då kör ja även no name skivor
Grönbladh
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Grönbladh »

Märke på skivan spelar ingen större roll i någon av mina cd-spelare. Det avgörande är däremot HUR man bränner dem. Växlaren i corvetten, liksom de flesta andra cdspelare som inte är gjorda för höga hastigheter (som CD/DVD-ROM i datorn), är känslig för hastigheten man brännt i.

Bränn skivan så långsamt som möjligt och bränn helst MED den där 2-sekunders pausen mellan låtarna. Det förstör visserligen poängen med skivor där låtarna är ihopmixade men ökar chanserna att du slipper problem.

I min saab kan jag ibland inte hoppa mellan alla spåren på en skiva som är bränd i 16X om pauserna inte finns där och bränner jag i 40x eller mer så hittar den ofta inte skivan alls. I corvetten fungerar alla skivor jag bränt i 16X utan några som helst problem oavsett om pauserna finns där eller ej. Jag har inte testat några andra hastigheter på bränningen då jag hittat en nivå som alltid funkar perfekt i båda bilarna och i cd-växlaren till stereon här inne.

Lycka till med nästa skiva!
Förr: 1994 Coupé "Admiral Blue"
Nu: '00 Coupé Dark Bowling Green
Micke-c5
Rookie
Rookie

Inlägg av Micke-c5 »

Min växlare strular också med brännda skivor, så jag kikade lite närmare på denna varianten.

http://www.pixmania.com/se/se/86463/art ... 4-mp3.html

Verkar vara samma typ av anslutning som sitter i corvetten (tror jag), sen hur styrningen från radion funkar ihopa med en sånn här vet jag faktiskt inte.

Men jag tyckte priset var hyffsat okej för en Cd växlare som läser MP3, du lär ju klara dig hela året utan att behöva byta skivor.. :)
C5-00
C5-01
C6-05
C6-06
C6-08
turbo_kicken
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av turbo_kicken »

ja den verkade ju vettig! köp den o testa den vetja! hehe o hör av dig sen hehe!

ska testa o bränna en skiva i lägre hastighet o se om det funkar bättre!
Micke-c5 skrev:Min växlare strular också med brännda skivor, så jag kikade lite närmare på denna varianten.

Verkar vara samma typ av anslutning som sitter i corvetten (tror jag), sen hur styrningen från radion funkar ihopa med en sånn här vet jag faktiskt inte.

Men jag tyckte priset var hyffsat okej för en Cd växlare som läser MP3, du lär ju klara dig hela året utan att behöva byta skivor.. :)
n_brio1
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av n_brio1 »

ja bränner alltid i 40x och mina fungerar jämt...
har kanske en växlare om inte är så annvänd så lasern kanske inte är så sliten...
Micke-c5
Rookie
Rookie

Inlägg av Micke-c5 »

turbo_kicken skrev:ja den verkade ju vettig! köp den o testa den vetja! hehe o hör av dig sen hehe!

ska testa o bränna en skiva i lägre hastighet o se om det funkar bättre!
Micke-c5 skrev:Min växlare strular också med brännda skivor, så jag kikade lite närmare på denna varianten.

Haha, tänkte precis fråga dig om inte du kunde köpa den och höra av dig sen! haha :)
C5-00
C5-01
C6-05
C6-06
C6-08
turbo_kicken
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av turbo_kicken »

hehe! mmm får se lite!

Haha, tänkte precis fråga dig om inte du kunde köpa den och höra av dig sen! haha :)[/quote]
Micke-c5
Rookie
Rookie

Inlägg av Micke-c5 »

Hmm.. verkar inte vara samma anslutning, denna växlaren har en rund (Din?) kontakt. Corvetten har väl en fyrkantig anslutning. Men de finns kanske någon typ av övergång.

Testade idag att bränna nya skivor, i lägsta hastigheten samt med lite bättre märkes skivor. Men de är helt kass, första låten funkar hyffsat, doch med halv taskig kvalitet men andra och tredje står där bara Err.
C5-00
C5-01
C6-05
C6-06
C6-08
turbo_kicken
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av turbo_kicken »

jasså trälligt, ska testa o bräna nya skivor närsta vecka, ska på kryssning i mörra så jaghinner inte, o ang. min kontakt så har jag inte kollat faktist, men ska kolla det!
Micke-c5 skrev:Hmm.. verkar inte vara samma anslutning, denna växlaren har en rund (Din?) kontakt. Corvetten har väl en fyrkantig anslutning. Men de finns kanske någon typ av övergång.

Testade idag att bränna nya skivor, i lägsta hastigheten samt med lite bättre märkes skivor. Men de är helt kass, första låten funkar hyffsat, doch med halv taskig kvalitet men andra och tredje står där bara Err.
turbo_kicken
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av turbo_kicken »

nu har jag prövat o bränna en cd-r i bara 8x (Märke: Platinum) och det funkar! så nu kan jag också spela brända skivor tack för all hjälp!
Micke-c5
Rookie
Rookie

Inlägg av Micke-c5 »

Och jag funderar på en sånn här.

Bild

En Ipod adapter som ansluts till cd växlar uttaget, kan styra den med orginal stereons knappar. Hade ju varit fint att ha den liggandes i fackent mellan stolarna.

Hade varit fint om man hitta en återförsäljare i sverige, men de verkar sämmre.
C5-00
C5-01
C6-05
C6-06
C6-08
turbo_kicken
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av turbo_kicken »

oki men passarden till org. kablarna till växlaren då?
Micke-c5 skrev:Och jag funderar på en sånn här.

Bild

En Ipod adapter som ansluts till cd växlar uttaget, kan styra den med orginal stereons knappar. Hade ju varit fint att ha den liggandes i fackent mellan stolarna.

turbo_kicken
Corvettefantast
Corvettefantast

handbromsen

Inlägg av turbo_kicken »

hej hej
någon som har bilder på hur handromsen fungerar. det är nämlingen så att själva handtags spärren har slutat o fungera, han spärrar alltså inte när du drar upp spaken utan åker ner igen :?
det borde ju vara någon fjäder eller nåt som lossnat eller vad tror ni?

+ vad kan fönsterlisterna som sitter fast i tacket kosta? mina är sprucktna så det kommer in fukt :?

tack på förhand!
Micke-c5
Rookie
Rookie

Inlägg av Micke-c5 »

Japp!
turbo_kicken skrev:oki men passarden till org. kablarna till växlaren då?
Micke-c5 skrev:Och jag funderar på en sånn här.

Bild

C5-00
C5-01
C6-05
C6-06
C6-08
Skriv svar