USA FM radio kanaler svag A/C instrument belysning??

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Ralph

USA FM radio kanaler svag A/C instrument belysning??

Inlägg av Ralph »

Hej,
har jäkligt dålig mottagning min originalradio, Canada import.
Noterar att man bara kan ställa in jämna frekvenser :?

Kan ngn konveretera till Svenska/Europeiska systemet?

Har dessutom mycket svagt ljus i displayen för A/V panelen, kommer och går från svagt till helsvart.

Mvh
Ralph
Användarens profilbild
Max M
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Max M »

Mottagning...Kolla antennkretsarna. Testa med en annan antenn.

Frekvenser...Beror på att dom har en annan kanalseparation "over there" Har aldrig hört talas om att någon försökt eller lyckats med att ändra denna.

A/C...antar att du har klimatanläggningen. Vanligt att detta händer med display: n. Lär finnas några som reparerat felet genom att löda om kretskortet. Har själv testat på 2 st utan att lyckas men kan vara värt ett försök.

Max
Ralph

Inlägg av Ralph »

Tack Max,
kanske lite luddigt skrivet jag menar just det du påpekar, kanalseparationen är inte svensk. De få kanaler som går in klart är dock helt OK men annars ligger den tydligen fel. Det är mao inget antennfel..... tur att det finns CD, om man nu skulle tröttna på motorljudet :D .
Ingen annan som har USA/Canada importerad bil med original radio som fixat detta?

A/C panelen får väl bli ett vinterjobb. Den fungerar annars helt OK men det är svårt att läsa av.
COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av COOLMACHINE »

Du får helt enkelt bytaut radion, nyare GM radio går ej att bygga om, det har jag kollat, :cry:

8)
Thumbs Up!
Pedal Down!

"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Musse
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Musse »

http://forums.corvetteforum.com/showthr ... ?t=1583758

Här står det hur man lagar AC displayen,jag gjorde det för en månad sedan, blev som ny.
Ralph

Inlägg av Ralph »

Musse skrev:http://forums.corvetteforum.com/showthr ... ?t=1583758

Här står det hur man lagar AC displayen,jag gjorde det för en månad sedan, blev som ny.
Man bugar och tackar .................... :D

Suverän info!
Strömförsörjningsspåret låter ju helt rätt. Var ute i förgår igen och då lös den klart och fint ett tag men sedan helmörkt.

Återigen tack för ovärderlig info...
Ralph

Inlägg av Ralph »

Klart!!

Lödde om de 8 större ytmonterade motstånden plus några andra vanliga som såg lite "kalla" ut, allt enligt länken. Nu fungerar det hela perfekt igen :D :D
Skriv svar