Köpte i oktober en c4 av 90 årsmodell. Nu är det som så att båda bälteslåsen har lagt av. Dessa lås tror jag inte är orginal, då de inte har GM-emblemet och de ser ut som vanliga standardbälteslås, dvs svarta med orange/röd knapp. Vet någon vänlig själ var man kan köpa nya / begagnade trepunktsbälten till min bil, gärna orginal, om nu dessa inte är orginal?
NoTiNg skrev:Köpte i oktober en c4 av 90 årsmodell. Nu är det som så att båda bälteslåsen har lagt av. Dessa lås tror jag inte är orginal, då de inte har GM-emblemet och de ser ut som vanliga standardbälteslås, dvs svarta med orange/röd knapp. Vet någon vänlig själ var man kan köpa nya / begagnade trepunktsbälten till min bil, gärna orginal, om nu dessa inte är orginal?
Vada lagt av? du menar val inte att sparren inte tar nar du tvarrycker(fniss)?
(sorry for stavningen fortfarande i orlando ,nu soligt)
Nej Ingo... det handlar inte om den spärren... det är låset som är trasigt. Det sitter i dessa bälteslås en lite plastgrej som går som i två skenor, denna plastgrej har gått sönder i båda låsen och därför fungerar det inte när man ska ta på sig bältet och trycka ner det i låset... det låser helt enkelt inte och i och med det så kan man med andra ord inte ha bältet på sig...
Trevlig med mer "vette-folk" från Mjölby. Är det ngn speciell årsmodell man ska jaga efter när det gäller dessa lås och VM/Audi eller är de årsmodellsoberoende så att säga?
Har ingen aning om årsmodell. Problemet är att du måste ha en "rätt lång" pjäs (själva låsmekanismen är nog rätt standardmässig). Tipset är att skruva ur låset du har, ta med det till skroten och jämför med andra bilar.
Jo spännena är nog ungefär desamma till alla gmbilar av ungefär samma årsmodell.kanske även andra fabrikat,så det borde finnas på en välsorterad skrot.