Var kan man köpa nya eller begagnade trepunktsbälten

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
NoTiNg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Var kan man köpa nya eller begagnade trepunktsbälten

Inlägg av NoTiNg »

Köpte i oktober en c4 av 90 årsmodell. Nu är det som så att båda bälteslåsen har lagt av. Dessa lås tror jag inte är orginal, då de inte har GM-emblemet och de ser ut som vanliga standardbälteslås, dvs svarta med orange/röd knapp. Vet någon vänlig själ var man kan köpa nya / begagnade trepunktsbälten till min bil, gärna orginal, om nu dessa inte är orginal? :roll:
zphinx
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av zphinx »

USA Bildelar har kanske. Tel: 0479-15540 8)
NoTiNg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av NoTiNg »

Har du kollat med dem min vän? För jag vet i alla fall två firmor i USA som inte har dessa bälten, Corvette Central och MAM.... :wink:
zphinx
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av zphinx »

Ja har inte ringt men dom har. kolla bildelsbasen.
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Re: Var kan man köpa nya eller begagnade trepunktsbälten

Inlägg av Ingo »

NoTiNg skrev:Köpte i oktober en c4 av 90 årsmodell. Nu är det som så att båda bälteslåsen har lagt av. Dessa lås tror jag inte är orginal, då de inte har GM-emblemet och de ser ut som vanliga standardbälteslås, dvs svarta med orange/röd knapp. Vet någon vänlig själ var man kan köpa nya / begagnade trepunktsbälten till min bil, gärna orginal, om nu dessa inte är orginal? :roll:
Vada lagt av? du menar val inte att sparren inte tar nar du tvarrycker(fniss)?
(sorry for stavningen fortfarande i orlando ,nu soligt)
NoTiNg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av NoTiNg »

Nej Ingo... det handlar inte om den spärren... det är låset som är trasigt. Det sitter i dessa bälteslås en lite plastgrej som går som i två skenor, denna plastgrej har gått sönder i båda låsen och därför fungerar det inte när man ska ta på sig bältet och trycka ner det i låset... det låser helt enkelt inte och i och med det så kan man med andra ord inte ha bältet på sig... :)
Ozzy
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Ozzy »

Fick samma problem på min bil, hittade på skroten ett "lås" från VW/ Audi och det passade galant.

Mvh
Pelle
-90 conv.
NoTiNg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av NoTiNg »

Trevlig med mer "vette-folk" från Mjölby. Är det ngn speciell årsmodell man ska jaga efter när det gäller dessa lås och VM/Audi eller är de årsmodellsoberoende så att säga?

//Johnas
Ozzy
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Ozzy »

Hej igen,

Har ingen aning om årsmodell. Problemet är att du måste ha en "rätt lång" pjäs (själva låsmekanismen är nog rätt standardmässig). Tipset är att skruva ur låset du har, ta med det till skroten och jämför med andra bilar.

Mvh
Pelle
-90 conv.
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

spännen

Inlägg av Ingo »

Jo spännena är nog ungefär desamma till alla gmbilar av ungefär samma årsmodell.kanske även andra fabrikat,så det borde finnas på en välsorterad skrot.
Skriv svar