Tvätt av bilen

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Sean77
Nykomling
Nykomling

Tvätt av bilen

Inlägg av Sean77 »

Jag har hört att om bilen ska bli riktigt fin och blänkande så ska man handtvätta bilen med vax och grejjer.

Har själv aldrig handtvättat en bil så har någon med erfarenhet några råd om hur man ska gå till väga om man vill få bilen och fälgar att blänka i sommarsolen 8)
Användarens profilbild
Jool
Nykomling
Nykomling
Kontakt:

Bilvård

Inlägg av Jool »

Har min första sommar med min underbara -89 , våren kom tidigt till Skåne och har varit ute på flera turer redan. Är en flitig Corvette ägare och vill att bilen skall vara ren och fin. Kan varmt rekomendera Dig Meguiars sortiment som är något dyrare men helt klart mycket bra. Micro marknadsför deras produkter, allt från Schampo till tvätthandske och den berömda Meguiar Microfiberduken för en säker avtorkning. Ha en underbar vår och sommar i era Corvetter och Kanske vi ses :D
Fidde
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Fidde »

Hej!!!

Har själv aldrig nånsin tvättat i biltvätt, jag tycker det blir alldeles för mycket repor plus att det blir i så rent som när man tvättar för hand. Jag brukar först tvätta med vanligt bilschampo och MYCKET vatten, sen en omgång med Turtle blå med vax i, kanon mot insekter o dyl och man får en yta efter var gång, gäller bara att skölja av ofta med vatten så det inte torkar in. :lol:
Med vänliga hälsningar,

*** Fidde ***
Användarens profilbild
Schon
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Schon »

:shock: Tror inte det är någon i clubben som tvättar en Vette i automattvätt.
En snygg Vette är handskött, många ggr.

:roll: :roll: :roll:
Racing Yellow Tintcoat, 2016 Z06 Convertible, 659 HK, 0-100....2,95 sec :shock: , ett monster att köra :shock:
Vette, 2003 50TH Anniversary Convertible, special edition.
TJ
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av TJ »

Själv använder jag Sonax bilschampo + Sonax flytande hårdvax. Resultatet blir kanon!!
(Skulle inte ens heller tänka tanken på att åka in i en automattvätt med familjebilen A6..:-)
Black Sweet Beast '04 Coupé
http://www.garaget.org/TJ
antos
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av antos »

Här kan du få en del bra tips, och även bra produkter
http://www.thepolishman.nu/
-----------------------
Camaro Z28 -83
Corvette -75
Corvette -70