Coder -DIC

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Användarens profilbild
Tommy Larsson
Rookie
Rookie

Coder -DIC

Inlägg av Tommy Larsson »

Bil C5 -97

Någon som kan hjälpa mig med coderna, 10 PCM 1 code, 80 Radio 1 code 38 RTD No comm, har 1 fel Cruise -contr,går ej att koppla in i övrigt UA.
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Re: Coder -DIC

Inlägg av vette.se »

hercules skrev:Bil C5 -97

Någon som kan hjälpa mig med coderna, 10 PCM 1 code, 80 Radio 1 code 38 RTD No comm, har 1 fel Cruise -contr,går ej att koppla in i övrigt UA.
Du måste gå in under respektive PCM och RTD och ta ut själva felkoderna, det du tittat på visar bara hur många felkoder det finns under respektive modul.
Det som inte ser bra ut är att du har No Comm med RTD systemet - det betyder att du inte har någon kontakt alls med datorn för det ställbara chassiet.

Se http://www.c5forum.com/ayc/dtcdic.php för instruktioner om hur man tar ut själva koderna. Prova igen och se om du inte kan få kontakt med RTD systemet också, ibland kan man få No Comm fast inget är fel.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Användarens profilbild
Tommy Larsson
Rookie
Rookie

Coder-DIC

Inlägg av Tommy Larsson »

Tack för tipset, de 2 coderna iPCM -resp Radio var Historia, 38 RTD har jag ej därför No comm.
vette.se
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Re: Coder-DIC

Inlägg av vette.se »

hercules skrev:Tack för tipset, de 2 coderna iPCM -resp Radio var Historia, 38 RTD har jag ej därför No comm.
Datorn ska inte lista upp 38-RTD om det inte finns installerat i bilen från början - kan det ha funnits och plockats bort ?
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Skriv svar