Trim
Hehe
Sök i gamla trådar
men airfoil är ju en suverän pryl

men airfoil är ju en suverän pryl

Re: Hehe
ha ha ja den ger ju säkert mins 25hk bara den =)Ingo skrev:Sök i gamla trådar![]()
men airfoil är ju en suverän pryl
Performance Mods that Don't Work
This is a short list of things that don't work... and could waste your hard earned money!
Air foil
Relocating IAT
Throttle switch
Performance Mods that Do Work
Roller rockers
Headers
High flow cats
Remove frisbee
Electric Water Pump
Beam Plates
Expensive engine rebuilds
Klippt och klistrat
Pelle
-90 cab
This is a short list of things that don't work... and could waste your hard earned money!
Air foil
Relocating IAT
Throttle switch
Performance Mods that Do Work
Roller rockers
Headers
High flow cats
Remove frisbee
Electric Water Pump
Beam Plates
Expensive engine rebuilds
Klippt och klistrat
Pelle
-90 cab
-
- Corvettefantast
- Inlägg: 186
- Blev medlem: mån nov 17, 2003 23:11
- Ort: CCS Admin
Ingen av företagen skriver att Throttle switchen ska ge några extra hkJakobsson skrev:Performance Mods that Don't Work
This is a short list of things that don't work... and could waste your hard earned money!
Air foil
Relocating IAT
Throttle switch
Performance Mods that Do Work
Roller rockers
Headers
High flow cats
Remove frisbee
Electric Water Pump
Beam Plates
Expensive engine rebuilds
Klippt och klistrat
Pelle
-90 cab


Ecklers trim är alltid roligt att läsa om, typ 100hk extra utan att öppna motorn, bara lite kontakter å pill så vips så ska det gå utav tusan

Corvette 1990
Engine: 383cui, 400+ Hk.
Engine: 383cui, 400+ Hk.
- Peter sp2000
- Rookie
- Inlägg: 93
- Blev medlem: sön feb 25, 2007 11:24
- Ort: Göteborg
KN
Till 89 ger tydligen KN filtret en del,för volymen är ju betydligt mindre på det filtret.Peter sp2000 skrev:Är det någon som har testat med KN luftfilter?
Funderar på att köpa ett till min -92
Har testat det på MC och där tyckte jag att den blev piggare framförallt i det lägre varvtalsregistret.
//Peter
Från 90 är ju luftfiltret dubbelt så stort ,och hela luftintagssystemet omarbetat,så att det ska ge någon märkbar effekt är nog tveksamt.
-
- Corvettefantast
- Inlägg: 186
- Blev medlem: mån nov 17, 2003 23:11
- Ort: CCS Admin
Yes, åker med K&N filter,kan inte säga att jag märkte någon skillnad.Peter sp2000 skrev:Är det någon som har testat med KN luftfilter?
Funderar på att köpa ett till min -92
Har testat det på MC och där tyckte jag att den blev piggare framförallt i det lägre varvtalsregistret.
//Peter
Endast i kattalog världen är det stor skillnad och effekt höjande å superduper.
Däremot har jag tagit bort snabeln och mitt stora filter nu för att montera ett filter direkt på TB,n, inte för att det ger någon extra effekt utan det ger ett härligt extra bra insugs ljud

// A.B
Corvette 1990
Engine: 383cui, 400+ Hk.
Engine: 383cui, 400+ Hk.
kan detta vara något
http://www.krmotor.se/catalog/product_i ... ts_id=1125
är det någon skillnad mot än att sätta i ett K&N i luftburken
mvh
henke
http://www.krmotor.se/catalog/product_i ... ts_id=1125
är det någon skillnad mot än att sätta i ett K&N i luftburken
mvh
henke
Köra på breen är karigt. C4 cab -89.
-
- Corvettefantast
- Inlägg: 186
- Blev medlem: mån nov 17, 2003 23:11
- Ort: CCS Admin
Typ 2800kr fattigare jämfört mot ett Utbytes K&N.Någon som har instalerat detta?,förklara för mig hur den kan ta in kallar luft än orginal. Henke, att tänka på är att det står att det kan ge 10-20 hk beroende aplikationen,menas då olika mods på motorn,alltså själva filtret släpper igenom ett bättre flöde men det är ändå dom olika modsen på motorn som är följden till att motorn behöver mer luft.henkebus skrev:kan detta vara något
http://www.krmotor.se/catalog/product_i ... ts_id=1125
är det någon skillnad mot än att sätta i ett K&N i luftburken
mvh
henke
Min egen uppfattning av en del olika företag är att dom enbart är ute efter att lura utav pengar av dom mindre vetande, genom att skriva att det kan ge si eller så mycket mer effekt.
Någon,rätta mig gärna om jag är ute och cycklar!

// A.B

Corvette 1990
Engine: 383cui, 400+ Hk.
Engine: 383cui, 400+ Hk.
Luftfilterflödet på dom nyare c4:orna är ca 50% större än på en ny C6:a så jag skulle inte lägga några pengar där.
Dom flesta bilar mår nog bäst av lite allmänt underhåll ,typ stift,rotor,lock,tändkablar,filter m.m
Ska man få ut mer effekt så planera och satsa en ordentlig slant på det.
Räkna med minst 40000:-
383:a headers nytt insug m.m
Eftersom 40000:- förmodligen inte räcker så kanske ett bilbyte till en C5:a är smartare.
Pelle
-90 cab
Dom flesta bilar mår nog bäst av lite allmänt underhåll ,typ stift,rotor,lock,tändkablar,filter m.m
Ska man få ut mer effekt så planera och satsa en ordentlig slant på det.
Räkna med minst 40000:-
383:a headers nytt insug m.m
Eftersom 40000:- förmodligen inte räcker så kanske ett bilbyte till en C5:a är smartare.
Pelle
-90 cab
-
- Corvettefantast
- Inlägg: 186
- Blev medlem: mån nov 17, 2003 23:11
- Ort: CCS Admin
http://www.knfilters.com/universal/unique.htmalberto.becker skrev:Typ 2800kr fattigare jämfört mot ett Utbytes K&N.Någon som har instalerat detta?,förklara för mig hur den kan ta in kallar luft än orginal. Henke, att tänka på är att det står att det kan ge 10-20 hk beroende aplikationen,menas då olika mods på motorn,alltså själva filtret släpper igenom ett bättre flöde men det är ändå dom olika modsen på motorn som är följden till att motorn behöver mer luft.henkebus skrev:kan detta vara något
http://www.krmotor.se/catalog/product_i ... ts_id=1125
är det någon skillnad mot än att sätta i ett K&N i luftburken
mvh
henke
Min egen uppfattning av en del olika företag är att dom enbart är ute efter att lura utav pengar av dom mindre vetande, genom att skriva att det kan ge si eller så mycket mer effekt.
Någon,rätta mig gärna om jag är ute och cycklar!![]()
// A.B
Här är en länk till K&N för filter som passar direkt på TB,n 90-92
// A.B
Corvette 1990
Engine: 383cui, 400+ Hk.
Engine: 383cui, 400+ Hk.