Jag är purfärsk på forumet och även i både Corvette- och veteranbilsvärlden.
Mitt intresse för gamla Vettar väcktes 2005 när Club Corvette hade årsmötet i Ronneby Brunn. Då var jag där och beundrade era bilar och fastnade på allvar för C3:an. i synnerhet de tidigare med chrome bumpers.
Jag och en kompis/kollega kom nyligen hem från en kombinerad tjänste- och nöjesresa i västra USA. Nöjesdelen (ca 1½ vecka) spenderades med att åka runt i Arizona och California och leta muskelbilar. Jag hade lagt handpenning på en 73:as vette i Phoenix innan vi lämnade Svea, men bilen var så mycket sämre än jag hade hoppats att jag släppte den och loosade på så sätt $1000.
Istället hittade jag till slut rätt i Anaheim. Konstigt nog fanns den, enligt mitt sätt att se på det, mest prisvärda bilen hos en bilhandlare. Planen var ju att hitta ett fynd hos en privperson. Dock spräckte jag min budget med $5000, men å andra sidan har jag en bil som är helt färdig så som jag vill ha den från start, bortsett från några små detaljer. Det passar mig rätt bra då jag inte är så värst händig....än

Min bil är en burgundy röd 72:as coupé i kanonskick och med en hel del godis i en nyare strokad 383-motor (icke matching numbers m.a.o).
Bilen står fortfarande kvar i LA, men förhoppningsvis hamnar den på båten inom kort. Det är hur jobbigt som helst att vänta!! Jag anlitar Nordtrafik för Atlant-frakten och jag hoppas allt kommer att flyta(!) på utan strul.
Här är några bilder på henne: