Nån som har satt på hedders ?
i så fall hur mycket jobb är det att sätta på dessa ?
hur mycket måste man riva ?
dessa har jag
http://store.summitracing.com/partdetai ... HOK%2D2149
Hedders ??
Jag satte i våras på headers, Hooker SC 2151. De är likadana som 2149 förutom att de saknar luftrören på ovansidan, vilket förmodligen gör dem lättare att montera. Trångt var det, men jag behövde inte demontera någonting nämnvärt, lossade på lite fästen och hållare men tog inte bort någonting.
Nu har jag dock ett ganska rent motorrum på min -84a, har ingen luftpump eller AC-pump. AC-slangar och det skrymmande AC-elementet på passagerarsidan har jag också tagit bort så jag har fri tillgång till alla stift och headers-bultar. Just efterdragningen av bultarna är viktig, de bör dras varje gång motorn kallnat den första veckan i alla fall, och alla är inte så lätta att komma åt alltid.
Nu har jag dock ett ganska rent motorrum på min -84a, har ingen luftpump eller AC-pump. AC-slangar och det skrymmande AC-elementet på passagerarsidan har jag också tagit bort så jag har fri tillgång till alla stift och headers-bultar. Just efterdragningen av bultarna är viktig, de bör dras varje gång motorn kallnat den första veckan i alla fall, och alla är inte så lätta att komma åt alltid.
Ja, det är ett ständigt pågående projekt. Lyfte av insuget och topparna i förrgår kväll, har ett par sprillans Holley SysteMAX alu-toppar med rullvippor liggande som ska dit istället.
Status just nu:

Avgasljudet förändrades inte vad jag kunde märka, det är lika högt som tidigare
(har ingen kat och tömda slutburkar).
Status just nu:

Avgasljudet förändrades inte vad jag kunde märka, det är lika högt som tidigare

Nu sitter de på plats
Trångt var det
var tvungen att göra en liten adapter platta mellan
hedders och Y pipan då Y pipan tog i vxlådan saknade ca 2 mm
skulle kanske funka med dubbla packningar men valde att göra en
3 mm platta + dubbla packningar
Nu ska det på några Borla dämpare bara så man får lite djupare ljud
var tvungen att göra en liten adapter platta mellan
hedders och Y pipan då Y pipan tog i vxlådan saknade ca 2 mm
skulle kanske funka med dubbla packningar men valde att göra en
3 mm platta + dubbla packningar
Nu ska det på några Borla dämpare bara så man får lite djupare ljud
Re: topparna
SysteMAX-kittet från Holley ger 425 hk, men jag har bara topparna.kuggen skrev:Holley SysteMAX alu-toppar vad är det för nåt sitter på -84 eller, vad ger de i effekt , gärna lite info om dessa vore kul. kambyte mm.
häls.
nik
Chevy High Performance har testat dem här: http://www.chevyhiperformance.com/techa ... ndex5.html