Hej,
Behöver nog byta stötdämpare på min C5-99, kikade på vette.se och såg att dom hade bilstein dämpare samt GM´s 2006 z06 dämpare, någon som har en åsikt vilka man borde välja ?
// Jari
Vilka Stötdämpare ?
Re: Vilka Stötdämpare ?
Den bästa dämparen om du ska behålla bladfjädrarna är -04 Z06 dämparen, med denna dämpare kan du också sänka bilen upp till 25mm utan problem.Jari skrev:Hej,
Behöver nog byta stötdämpare på min C5-99, kikade på vette.se och såg att dom hade bilstein dämpare samt GM´s 2006 z06 dämpare, någon som har en åsikt vilka man borde välja ?
// Jari
C6 Z06 dämparen är lika bra men du bör undvika den om du ska sänka bilen eftersom den är längre än C5 dämparna.
Bilstein är lite mjukare än -04 Z06 men möjliggör att sänka bilen mer än 25mm.
Jag rekommenderar att byta till hårdare krängningshämmare som matchar dessa dämpare för bästa väghållning, tex PFADT eller Hotchkis. Vi har monterat -04 Z06 dämpare samt Hotchkis på ett flertal bilar och du får en helt ny bil väghållningsmässigt, på senare tid har det blivit PFADT med ännu bättre resultat.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se