Långa mil....

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
Jari
Corvettefantast
Corvettefantast

Långa mil....

Inlägg av Jari »

Hej,

Har kikat på en Corvette C5 som står i Örebro och mätaren säger ca.12000mil, slog upp den på Carfax och det visade sig att milen vid försäljningen är i själva verket 98.106 vilket borde motsvara 15 700 svenska mil.
Min fråga är väl egentligen är kan man köpa en C5 som gått långt ?

// Jari
Senast redigerad av Jari den ons jul 08, 2009 22:40, redigerad totalt 3 gång.
ornet
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av ornet »

Jädrans tur att du kollade upp bilen. Dubbelt så många mil.
Det får väl verkligen vara till ett pris som speglar verkligheten. Utbudet på C5 börjar bli rätt så betydande.
Men till rätt pris så skulle jag slå till och då räknar jag med att få en del arbete samt kostnader.
Men en lågmilare som är bekymmersfri är förstås bättre.
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
bagge
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av bagge »

kan det vara den här du menar http://www.blocket.se/vi/11312477.htm :?:
Jari
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Jari »

bagge skrev:kan det vara den här du menar http://www.blocket.se/vi/11312477.htm :?:
Nej inte den, jag har redan köpt den, motorn går bra, lådan låter bra, lite dämpare som ska bytas annars är det bara att köra på.

// Jari
Hade en gång en C5-99, Z06 Fjädrar & hämmare, SLP Underdrive Pulley, Dynatech Headers, Corsa Tiger Shark Exhaust.
kak
Nykomling
Nykomling

Inlägg av kak »

hej jari,

fick du bilen till ett bra pris??
min har också gått så långt men har inte haft några större problem.. lite slitage grejer har jag fått byta, men svinbilliga delar till corvette i Amerika. bara beställa o byta... //kak
Jari
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Jari »

kak skrev:hej jari,

fick du bilen till ett bra pris??
min har också gått så långt men har inte haft några större problem.. lite slitage grejer har jag fått byta, men svinbilliga delar till corvette i Amerika. bara beställa o byta... //kak
Ja det tycker jag, en bit under rådande marknadspris, den här bilen ska köras, riktigt rolig maskin :D
Vart beställer du delar...

// Jari
Hade en gång en C5-99, Z06 Fjädrar & hämmare, SLP Underdrive Pulley, Dynatech Headers, Corsa Tiger Shark Exhaust.
kak
Nykomling
Nykomling

Inlägg av kak »

har ingen speciel handlare jag hndlar ifrån direkt, handlar en del lull lull från EBAY och så bläddrar jag mycket på corvetteforum.com, där händer en massa.... där kan du hitta vad du än vill, bilder för ideer, beg delar, rekomendationer från vilka företag man kan handla av osv...
Skriv svar