Att ta av Targan.... bygga om?

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Vette-88
Nykomling
Nykomling
Kontakt:

Att ta av Targan.... bygga om?

Inlägg av Vette-88 »

Tjena
Någon som vet ifall det finns någon ombyggnadskitt eller liknande så man slipper sitta och skruva så mycket när taket ska av och på?
zphinx
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av zphinx »

Hum.. Det har jag aldrig sett nåt och jag kan inte komma på hur den lösningen skulle se ut. Nu tar det ju max 2min att ta bort /sätta dit taket så det är väl bara se gald ut o skruva... :)
NoTiNg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av NoTiNg »

zphinx skrev:Hum.. Det har jag aldrig sett nåt och jag kan inte komma på hur den lösningen skulle se ut. Nu tar det ju max 2min att ta bort /sätta dit taket så det är väl bara se gald ut o skruva... :)
Men håll med om att det vore trevligt med skruv som inte var så in i helv... fingängade... att man bara behövde skruva max två varv per skruv.... å andra sidan. Skruvar man bort de två främre i motorvägsfart så blir man snart av med taket....
:wink:
Svart 90:a - sänkt givetvis :-) Nyligen parkerad i en STOR sten...så nu ska bilf_n begravas

"Den som gräver en grop åt andra ska inte flyga högre än vad vingarna bär"
COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av COOLMACHINE »

:idea: Använd en billig skruvdragare :wink:

8)
Thumbs Up!
Pedal Down!

"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
zphinx
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av zphinx »

Men håll med om att det vore trevligt med skruv som inte var så in i helv... fingängade... att man bara behövde skruva max två varv per skruv.... å andra sidan. Skruvar man bort de två främre i motorvägsfart så blir man snart av med taket....
:wink:[/quote]

Ha ha kan inte du testa o skruva bort dom i farten.. Ja kan kolla på.. :P
Vette-88
Nykomling
Nykomling
Kontakt:

Inlägg av Vette-88 »

oki där ser man... hade hoppat att det fanns något där man bara kunde "klicka" i taket eller så... hur ser det ut på c5'an? där är inget att skruva på den väl?
zphinx
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av zphinx »

Vette-88 skrev:oki där ser man... hade hoppat att det fanns något där man bara kunde "klicka" i taket eller så... hur ser det ut på c5'an? där är inget att skruva på den väl?
På C5:an är det snabbfästen..
NoTiNg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av NoTiNg »

zphinx skrev:
Vette-88 skrev:oki där ser man... hade hoppat att det fanns något där man bara kunde "klicka" i taket eller så... hur ser det ut på c5'an? där är inget att skruva på den väl?
På C5:an är det snabbfästen..
Det kan man lugnt säga.... det var väl den de hade problem med i början, där taket verkligen flög av i motorvägsfart.... snacka om att bli förvånad... för att inte tala om bilen som kommer bakom :lol:
Svart 90:a - sänkt givetvis :-) Nyligen parkerad i en STOR sten...så nu ska bilf_n begravas

"Den som gräver en grop åt andra ska inte flyga högre än vad vingarna bär"
Skriv svar