Hadde tänkt investera i nya tändstift. Vet inte om det igentligen behövs men den har ju stått ett tag.. bara gått 6100mil iofs.
Vart köper man billigast men framför allt bäst? ska man byta kablar med kanske??
köpa tändstift?
-
- Corvettefantast
Är aldrig fel att byta kablar och lock.
Ang tändstift och vilka som är bäst så är nog åsikterna om det lika många som corvette ägare
,själv anv jag NGK men tänker inte säga att dom är bäst utan, dom funkar bra.
Priset är alltid relaterat till märket, har du nån bra kontakt på nån bilverk så är det väll bra men dom här prylarna är ju inte särskilt dyra.
// A.B
Ang tändstift och vilka som är bäst så är nog åsikterna om det lika många som corvette ägare

Priset är alltid relaterat till märket, har du nån bra kontakt på nån bilverk så är det väll bra men dom här prylarna är ju inte särskilt dyra.
// A.B
Corvette 1990
Engine: 383cui, 400+ Hk.
-
- Corvettefantast
Besök din lokala speed shop å hör med dom,även din lokala saab,GM verkstad kan överaska dig med skapliga priser, (har själv erfarenhet av detanders-j skrev:Ok men vart köper jag kablar och lock billigast då. vet inte vad dom kostar men jag har en känsla av att man blir lite blåst av typ mekonomen.. (för att inte tala om den där jäv*a märkes verksatden!!)

// A.B
Corvette 1990
köp ett lock med mässingledare.
På min satt ett lock med aluminium i (billigt skit)
Tändkablarna kan du ohm mäta samt kolla om dom läker.
Kör igång bilen när det är helt mörkt ute (svart) och titta under runt om kablarna efter "gnistor"
Jag köpte AC delco stift FR5LS fungerar fint på min orginalbil.
ca 25-30:-/stift och 200:- för locket
Det jag behöver byta på min bil är dom små plasthållarna som håller tändkablarna snyggt på plats.
Pelle
-90 cab ZF6
På min satt ett lock med aluminium i (billigt skit)
Tändkablarna kan du ohm mäta samt kolla om dom läker.
Kör igång bilen när det är helt mörkt ute (svart) och titta under runt om kablarna efter "gnistor"
Jag köpte AC delco stift FR5LS fungerar fint på min orginalbil.
ca 25-30:-/stift och 200:- för locket
Det jag behöver byta på min bil är dom små plasthållarna som håller tändkablarna snyggt på plats.
Pelle
-90 cab ZF6