Grodögon problem
- Lena Esbron
- Nykomling
- Inlägg: 6
- Blev medlem: lör nov 19, 2005 13:25
Grodögon problem
Det vänstra grodögat kuggar över så att motorn går hela tiden.
Är det någon som har någon idé om var man kan få tag på renoveringssats eller dyligt.
Är det någon som har någon idé om var man kan få tag på renoveringssats eller dyligt.
- Peter sp2000
- Rookie
- Inlägg: 93
- Blev medlem: sön feb 25, 2007 11:24
- Ort: Göteborg
Alternativt surfar du in direkt på www.corvettecentral.com och tar reda på artikelnr på renoveringsats, och beställer sedan via www.vette.se eller www.vetteparts.se 
mvh
MickeW

mvh
MickeW
Även en silverfisk kan glimma till!
____________________________
Corvette C5 Z06 2001
Corvette C4 -96 Lt4 Man. <<< S Å L D >>>
Corvette C4 -93 Lt1 Aut. <<< S Å L D >>>
http://www.corvetten.com
____________________________
Corvette C5 Z06 2001
Corvette C4 -96 Lt4 Man. <<< S Å L D >>>
Corvette C4 -93 Lt1 Aut. <<< S Å L D >>>
http://www.corvetten.com
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 540
- Blev medlem: sön jul 01, 2007 18:35
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
http://www.corvettefever.com/howto/33098/index.html
Det enda som jag tycker att man ska vara försiktig med är lacken på huven och lycktan när man tar lös resp sätter tillbaks den.
Använd lite maskeringstape runt hålet i huven och lägg något mjukt på arbetsbänken när du vänder lycktan upp och ner.
Bussningarna kapadade jag ur en plaststång med lämplig diameter.
Hittar man bara något med hyfsat rätt diameter som inte är av metall så går det bra.
Pelle
-90 cab ZF6
Det enda som jag tycker att man ska vara försiktig med är lacken på huven och lycktan när man tar lös resp sätter tillbaks den.
Använd lite maskeringstape runt hålet i huven och lägg något mjukt på arbetsbänken när du vänder lycktan upp och ner.
Bussningarna kapadade jag ur en plaststång med lämplig diameter.
Hittar man bara något med hyfsat rätt diameter som inte är av metall så går det bra.
Pelle
-90 cab ZF6
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 540
- Blev medlem: sön jul 01, 2007 18:35
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Har du ett ungefärligt mått på plaststången?Jakobsson skrev:http://www.corvettefever.com/howto/33098/index.html
Det enda som jag tycker att man ska vara försiktig med är lacken på huven och lycktan när man tar lös resp sätter tillbaks den.
Använd lite maskeringstape runt hålet i huven och lägg något mjukt på arbetsbänken när du vänder lycktan upp och ner.
Bussningarna kapadade jag ur en plaststång med lämplig diameter.
Hittar man bara något med hyfsat rätt diameter som inte är av metall så går det bra.
Pelle
-90 cab ZF6
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 540
- Blev medlem: sön jul 01, 2007 18:35
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 540
- Blev medlem: sön jul 01, 2007 18:35
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Jag gjorde en liten egen guide ni kan kolla här:
http://www.ndm.se/corvette/frog/
Lämna gärna kommentarer om den!
//Patrik
http://www.ndm.se/corvette/frog/
Lämna gärna kommentarer om den!

//Patrik
Senast redigerad av Masterworks den mån jul 23, 2007 9:55, redigerad totalt 1 gånger.
Klockrent.. Mycket bra gjort.. Såna grejer vill vi se flera avMasterworks skrev:Jag gjorde en liten egen guide ni kan kolla här:
http://www.ndm.se/corvette/
Lämna gärna kommentarer om den!![]()
//Patrik

Bra gjort!
Trevligt med folk som lägger ned lite tid o energi på att fixa guider som detta för att hjälpa andra.
Saknar möjligen en liten anteckning nånstans om vilken årsmodell bilen på bilderna är, kan vara bra att veta eftersom det ibland skiljer lite.
Hittade en liknande guide bland mina "Corvette-favoriter" i datorn...
http://mywebpages.comcast.net/zrjuan/headlight.html
Trevligt med folk som lägger ned lite tid o energi på att fixa guider som detta för att hjälpa andra.

Saknar möjligen en liten anteckning nånstans om vilken årsmodell bilen på bilderna är, kan vara bra att veta eftersom det ibland skiljer lite.
Hittade en liknande guide bland mina "Corvette-favoriter" i datorn...
http://mywebpages.comcast.net/zrjuan/headlight.html
Senast redigerad av Hot Rod den mån jul 23, 2007 17:17, redigerad totalt 1 gånger.
1971 Coupe, 496, 4-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 540
- Blev medlem: sön jul 01, 2007 18:35
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Hot Rod skrev:Bra gjort!
Trevligt med folk som lägger ned lite tid o energi på att fixa guider som detta för att hjälpa andra.![]()
Saknar möjligen en liten anteckning nånstans om vilken årsmodell bilen på bilderna är, kan vara bra att veta eftersom det ibland skiljer lite.
Tack, ska fixa det i guiden!
Det är iallafall en 95a på bilderna!
