Hur mycket effekt har ni ?
Hur mycket effekt har ni ?
Jag har nästan orginal men vill gärna veta vad ni andra har och vad ni tycker.
Min bil var snabb då jag nyköpt den men nu börjar det kännas som om pedalen är i botten rätt ofta.
Pelle
-90 cab ZF6 ,Borla cat-back ,filat lite i plenumet,24lbs spridare,eget chip.
Min bil var snabb då jag nyköpt den men nu börjar det kännas som om pedalen är i botten rätt ofta.
Pelle
-90 cab ZF6 ,Borla cat-back ,filat lite i plenumet,24lbs spridare,eget chip.
MYCKET
iallafall när komppressorn är på plats, ska till mantorp och köra utan tänkte jag

iallafall när komppressorn är på plats, ska till mantorp och köra utan tänkte jag

Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Kör ni med standard komp. eller lågkompression då ni har kompressor ?
Det som är roligast att höra är när man inte använder standardprylar utan låter fantasin flödar och gör något helt tokigt.
Jag ska undvika att läsa inläggen på www.savarturbo.se för där flödar fantasin ordentligt.
Pelle
-90 cab ZF6
Det som är roligast att höra är när man inte använder standardprylar utan låter fantasin flödar och gör något helt tokigt.
Jag ska undvika att läsa inläggen på www.savarturbo.se för där flödar fantasin ordentligt.
Pelle
-90 cab ZF6
-
- Nykomling
- Inlägg: 31
- Blev medlem: fre aug 24, 2007 20:04
- Ort: Oskarshamn
Jag har höjjt kompet i minjoppojoppo skrev:Vad skulle det kosta i runda slängar att få min L98 motor från -91 att få liknande effekt tror ni?? (alltså ca 350 hk/500NM)Stefan skrev:354hk/ 483NM men vill ha de dubbla
Och vad behövs?

Att börja trimma slutar bara i misär och tom plånbok..
MEn väldigt ungefär
Billigast 150 hk gas... ca 10000 spänn
Riktig N/A motor = hedders avgass, cam, osv osv 50000-80000
kompressor 60000, + en ny automat eller ny koppling.
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
-
- Nykomling
- Inlägg: 31
- Blev medlem: fre aug 24, 2007 20:04
- Ort: Oskarshamn
Hur långt håller automaten och orginal sprut (tpi)Jake skrev:Jag har höjjt kompet i minjoppojoppo skrev: Vad skulle det kosta i runda slängar att få min L98 motor från -91 att få liknande effekt tror ni?? (alltså ca 350 hk/500NM)
Och vad behövs?
Att börja trimma slutar bara i misär och tom plånbok..
MEn väldigt ungefär
Billigast 150 hk gas... ca 10000 spänn
Riktig N/A motor = hedders avgass, cam, osv osv 50000-80000
kompressor 60000, + en ny automat eller ny koppling.
Tom plånbok slutar väll allt som man tycker är roligt med har jag för mig

Har hittat en raceshop i skåne som säljer "färdiga" motorer för 40-60000
(utan förgasare osv) det är nog det som jag skulle kunna tänka mig eftersom min mek kompetens inte är den bästa...
It smells like fish but tastes like chicken
Ägare av en "hybrid" corvette cab med -91 motor och låda
Ägare av en "hybrid" corvette cab med -91 motor och låda
-
- Nykomling
- Inlägg: 31
- Blev medlem: fre aug 24, 2007 20:04
- Ort: Oskarshamn
www.race-shop.com
Där hittade jag motorn
It smells like fish but tastes like chicken
Ägare av en "hybrid" corvette cab med -91 motor och låda
Ägare av en "hybrid" corvette cab med -91 motor och låda
DEt beror på vilken karaktär du vill ha, men en automat dödar du snabbt när du kommer upp lite i effekt. särskilt om du bygger en vridstarkare maskin.
Och vill du ha mungiporna högt och kör automat så bör du stasa på nåt som ger brutalmycket vrid alltid.. att stoka till 383 är en bra början, sedan toppar och camaxel.. TPIn är egentligen inte särkilt lämplig för mycket häst. men ger en erkännt bra bottenvird..
sök lite på 383 recept på googel men de kommer att vara ungefär såhär
alulock med ca 195 insugskanaler
cam 220-230 dur
hedders
behåller du org TPIn så kan du få en motor som lämnar ca 400 pållar vid 4000-4500 varv men lämnar 500 Nm från 1500-2000 varv till 4000.
Och vill du ha mungiporna högt och kör automat så bör du stasa på nåt som ger brutalmycket vrid alltid.. att stoka till 383 är en bra början, sedan toppar och camaxel.. TPIn är egentligen inte särkilt lämplig för mycket häst. men ger en erkännt bra bottenvird..
sök lite på 383 recept på googel men de kommer att vara ungefär såhär
alulock med ca 195 insugskanaler
cam 220-230 dur
hedders
behåller du org TPIn så kan du få en motor som lämnar ca 400 pållar vid 4000-4500 varv men lämnar 500 Nm från 1500-2000 varv till 4000.
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
-
- Corvettefantast
- Inlägg: 186
- Blev medlem: mån nov 17, 2003 23:11
- Ort: CCS Admin
Vad snål du är med Hk utdelningenJake skrev:DEt beror på vilken karaktär du vill ha, men en automat dödar du snabbt när du kommer upp lite i effekt. särskilt om du bygger en vridstarkare maskin.
Och vill du ha mungiporna högt och kör automat så bör du stasa på nåt som ger brutalmycket vrid alltid.. att stoka till 383 är en bra början, sedan toppar och camaxel.. TPIn är egentligen inte särkilt lämplig för mycket häst. men ger en erkännt bra bottenvird..
sök lite på 383 recept på googel men de kommer att vara ungefär såhär
alulock med ca 195 insugskanaler
cam 220-230 dur
hedders
behåller du org TPIn så kan du få en motor som lämnar ca 400 pållar vid 4000-4500 varv men lämnar 500 Nm från 1500-2000 varv till 4000.

Men va fan,det är det värt

// A.B

Corvette 1990
Engine: 383cui, 400+ Hk.
Engine: 383cui, 400+ Hk.
-
- Nykomling
- Inlägg: 31
- Blev medlem: fre aug 24, 2007 20:04
- Ort: Oskarshamn
Om man kör på gas gör man ju det korta stunder bara ju, hur är det för min låda (th700) är det ras eller håller det??Jake skrev:Jag har höjjt kompet i minjoppojoppo skrev: Vad skulle det kosta i runda slängar att få min L98 motor från -91 att få liknande effekt tror ni?? (alltså ca 350 hk/500NM)
Och vad behövs?
Att börja trimma slutar bara i misär och tom plånbok..
MEn väldigt ungefär
Billigast 150 hk gas... ca 10000 spänn
Riktig N/A motor = hedders avgass, cam, osv osv 50000-80000
kompressor 60000, + en ny automat eller ny koppling.
It smells like fish but tastes like chicken
Ägare av en "hybrid" corvette cab med -91 motor och låda
Ägare av en "hybrid" corvette cab med -91 motor och låda
Den rasar garanterat med orginalgrejjerna om du kör lite för entusiestiskt.
... Trimmar du så kommer raset bara tidigare.

Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

Dålig lack och stolt

Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
-
- Nykomling
- Inlägg: 31
- Blev medlem: fre aug 24, 2007 20:04
- Ort: Oskarshamn