Min bil är i stort behov av en ny lack efter att någon skulle "prova om dennes nycklar" passade över HELA karossen (skönt att caben fick vara ifred)
Nu till frågan: bilen är svart ska man hålla sig till det eller hädar man om man lägger dit någon form av candylack oxå??
(p.s bilen var inte försäkrad så jag får betala själv)
Vilken färg på c4?
-
- Nykomling
Vilken färg på c4?
It smells like fish but tastes like chicken
Ägare av en "hybrid" corvette cab med -91 motor och låda
fy fan
Det är tur att man inte ser dylika tilltag,risken att man blir massmördare är tämligen stor.
Orginalsvartfärgen tycker jag är helt ok,
men jag är ju part i målet
men tänk på att det rör sig om en plastbil och att lackeraren är medveten om att front och bakparti består av Velopurengummi(felstavat så det sjunger om det),och att det därför behövs mjukgörarar till färgen på de ytorna.
Om bilen dessutom står i solen så åldras de olika ytorna olika.
Jag skulle lacka vanlig solidsvart,men det går ju även lägga effektlack ovanpå det svarta.
Orginalsvartfärgen tycker jag är helt ok,

men tänk på att det rör sig om en plastbil och att lackeraren är medveten om att front och bakparti består av Velopurengummi(felstavat så det sjunger om det),och att det därför behövs mjukgörarar till färgen på de ytorna.
Jag skulle lacka vanlig solidsvart,men det går ju även lägga effektlack ovanpå det svarta.
-
- Nykomling
Re: fy fan
Solidsvart ligger nog mig närmst hjärtat oxåIngo skrev:Det är tur att man inte ser dylika tilltag,risken att man blir massmördare är tämligen stor.
Orginalsvartfärgen tycker jag är helt ok,men jag är ju part i målet
![]()

Dels för att den är svart från början, dels för att jag inte är säker på hur det skulle bli med en effekt lack på en vette...
It smells like fish but tastes like chicken
-
- Nykomling
Jag tycker iden om svart färg låter bra. Personligen tycker jag att corvetter är jädrigt snygga i svart.
Corvette `88
Driving most supercars is like trying to manhandle a cow up a staircase, but this one is like smearing honey onto Keira Knightley! "Jeremy Clarkson"
http://www.garaget.org/?car=154673
Driving most supercars is like trying to manhandle a cow up a staircase, but this one is like smearing honey onto Keira Knightley! "Jeremy Clarkson"
http://www.garaget.org/?car=154673