600-700hk
600-700hk
Har en komressor matad 92a på ca 450hk.Är lite sugen att vässa vidare i vinter.Min fråga är om någon har en kompressor matad corvette med ca 600-700hk,skulle vara kul att jämföra innan man tömmer hela plånboken!
Jag håller på att bygga ihop något som ivarjefall bör ge bra mer än 500hk. Det är baserat på en L98motor i en -90 C4. Vad är det du vill veta?
1990 C4, 381 cui, Vortech V2, Victor E-EFI, Autronic SMC, McLeod Street Twin och 6-speed mm mm -inte så mycket "matching numbers" & ofta något som har gått sönder 

Jag kommer tyvärr inte ha bilen i "fullt kompressortrim" förrän nästa säsong . Du får höra av dig till våren nästa år om du har vägarna förbi GBG så kan vi ta en tur. Tyvärr känner jag inte till någon i klubben som har en C4 med kompressor som når dessa effekter. Kanske finns någon på vetteforum.org? Kan dock kanske vara värt att gå igenom matrikeln, hk´s finns ju angivet för varje bil.
1990 C4, 381 cui, Vortech V2, Victor E-EFI, Autronic SMC, McLeod Street Twin och 6-speed mm mm -inte så mycket "matching numbers" & ofta något som har gått sönder