AC A/C strul

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Naza
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

AC A/C strul

Inlägg av Naza »

Hej gott folk!

Jag har upptäckt en ny egenskap på min bil, nämligen varje gång som det regnar och jag kör bilen så lägger mitt AC av med felmedelande 09 (Low freaon). I början trode jag att sensorn var sönder så jag bytte den och det fungerade. Sedan regnade det (inte särsklit ovanligt för Sverige :? ) sen dog AC:n igen (med samma felmedelande). Jag trode att sensorn hade dött, men väntade kopplade bort batteriet och kopplade in den igen sen var AC:n igång. Jag vet att C4 an är känd (ökänd) för elproblem och fukt är det någon som har koll på hur man ska isolera eländet?
Corvette makes me smile ;)
Stefan
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Stefan »

jag röstar på för lite kylmedel i systemet
See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.
NoTiNg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av NoTiNg »

Då är vi två - jag röstar också på för lite kylmedie i systemet... 8)
Svart 90:a - sänkt givetvis :-) Nyligen parkerad i en STOR sten...så nu ska bilf_n begravas

"Den som gräver en grop åt andra ska inte flyga högre än vad vingarna bär"
Naza
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Naza »

Men jag har gjort ett drop in besök hos ceber där de konstaterade att det fins tillräckligt med kylvätska i systemet och notera, mitt problem uppstår bara när det reganr (att AC:n lägger av)?
Användarens profilbild
Peter sp2000
Rookie
Rookie

Inlägg av Peter sp2000 »

Naza skrev:Men jag har gjort ett drop in besök hos ceber där de konstaterade att det fins tillräckligt med kylvätska i systemet och notera, mitt problem uppstår bara när det reganr (att AC:n lägger av)?
Hur ser kontaktstycket ut som ansluts på tryck sensorn,det kan ju finnas oxider där som gör att det blir dålig kontakt när det är fuktigt,kolla även kontakt stycket på styrenheten.
Peter GBG
Corvette Cab-92-Aut
Naza
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Naza »

Hmm har inte tittat på kontaktstycket till styrenheten, ska ta en titt på den ;)
Skriv svar