Navigator
Det e ju bara att lägga in dom kartor du vill ha. Har ingen aning alls igentligen men har aldrig hört om nån navigator som inte man kan lägga in kartor i. Den måste ju uppdateras. Så jag sticker ut hakan, C3-ägare som man e, och säger att det inte alls e nåra problem att köra navigatorn här in Sweden!!! 

Jag har hört både att det skall funka och inte funka. En variant var att det bara gick att köra kartor över Europa inte Norden? Bifogar en länk om du har nytta av den!
http://english.denker.cz/navigation/
/Lars/
P.s C-3 ägare Frisk har aldrig behövt Navigator eftersom bilen mest står i garaget - och där hittar han.
Har hört en historia där han och en till körde efter Navigator i Tyskland och istället för att hamna i Puttgarden så kom man till Polska gränsen! !!!Så det är inte ALLA som har nytta av Navigator !D.s

/Lars/
P.s C-3 ägare Frisk har aldrig behövt Navigator eftersom bilen mest står i garaget - och där hittar han.
Har hört en historia där han och en till körde efter Navigator i Tyskland och istället för att hamna i Puttgarden så kom man till Polska gränsen! !!!Så det är inte ALLA som har nytta av Navigator !D.s

"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Du dyker ju upp hela tiden haha Tyst med dig!Lars J skrev:Jag har hört både att det skall funka och inte funka. En variant var att det bara gick att köra kartor över Europa inte Norden? Bifogar en länk om du har nytta av den!
/Lars/
Har hört en historia där han och en till körde efter Navigator i Tyskland och istället för att hamna i Puttgarden så kom man till Polska gränsen! !!!Så det är inte ALLA som har nytta av Navigator !D.s![]()
![]()

Nja en absolute teardown av en Mustang Fastback -65 kan väl inte intressera plastfolket?
Hursomhelst till sommaren är det 4 års jobb på den och då ska den vara på gatan igen hoppas jag. Just nu plockas alla lackade bitar ihop med sina nya kompisar typ gummilister crome etc.
Har också stoppat en drivlina från en modernare Mustang i den så det kanske rent av blir en miljöbil. Med kompressor haha !
/Terner
Hursomhelst till sommaren är det 4 års jobb på den och då ska den vara på gatan igen hoppas jag. Just nu plockas alla lackade bitar ihop med sina nya kompisar typ gummilister crome etc.
Har också stoppat en drivlina från en modernare Mustang i den så det kanske rent av blir en miljöbil. Med kompressor haha !
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor

Hej
Jag försöker forska lite i detta ämne. Köpte min C6'a med navigator i våras. Då jag för närvarande bor i USA så är det en USA bil.
Ringde till gmnavdisc (www.gmnavdisc.com) som sa att de inte har kartor över Europa. Har också per mail kontaktat svenska bil som inte svarat. Mitt tredje spår är via försäljaren där jag köpte bilen, Kerbeck i Atlantic City. Försäljaren hänvisade till navdisc. Så man kan säga att det är rundgång i detta.
Personligen tror jag att det är GM som försöker förhindra privat export av bilar till Europa. Detta utan att veta om det ligger några tekniska orsaker bakom.
S-Å
Jag försöker forska lite i detta ämne. Köpte min C6'a med navigator i våras. Då jag för närvarande bor i USA så är det en USA bil.
Ringde till gmnavdisc (www.gmnavdisc.com) som sa att de inte har kartor över Europa. Har också per mail kontaktat svenska bil som inte svarat. Mitt tredje spår är via försäljaren där jag köpte bilen, Kerbeck i Atlantic City. Försäljaren hänvisade till navdisc. Så man kan säga att det är rundgång i detta.
Personligen tror jag att det är GM som försöker förhindra privat export av bilar till Europa. Detta utan att veta om det ligger några tekniska orsaker bakom.
S-Å
...
Senast redigerad av Terner den tor sep 27, 2007 5:52, redigerad totalt 1 gånger.
Corvette BB -73 Coupe numera såld