Servoläckage
Servoläckage
Fan här var man anmäld till EDPS i Malmy och nu har den börjat läcka atf olja i fram så det torde ju vara från servon , är dettta ngt vanligt på corvetter , jag har en renoveringssats till den där styrmanicken ifram.
Är det svårt att ta bort den samt är det dyrt att skaffa en beg icke läckande ?
Är det svårt att ta bort den samt är det dyrt att skaffa en beg icke läckande ?
Vit 1989 Corvette
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Hej,
Jag har också nyss hittat ett läckage men det hoppas jag att jag lokaliserat rätt och då är det röret mellan pumpen och behållaren som läcker i en skarvning strax under pumpen, men bakom drivrem och rullar så det är svårt att komma åt. I samband med service om en vecka skall detta gås igenom på verkstad.
Jag har också nyss hittat ett läckage men det hoppas jag att jag lokaliserat rätt och då är det röret mellan pumpen och behållaren som läcker i en skarvning strax under pumpen, men bakom drivrem och rullar så det är svårt att komma åt. I samband med service om en vecka skall detta gås igenom på verkstad.
1993 coupé, manuell, medlem 2436
hmm blir stressmeck imorgon , hade tänkt köra EDPS på malmby på lördag men man kan ju inte rulla ut en läckande bil på startlinjen.
Vit 1989 Corvette
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Verkar komma från damasken på höger sida, vad sitter inaför den ? Jag gjorde rent och man ser att det kommer droppar på undersidan av damasken.
Vit 1989 Corvette
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Var satt den oringen ???GTA skrev:JAg hade samma fel.. det var en Oring som spökade.
Verkar ju onekligen vara packboxen innanför damasken som läker olja , hur svårt är det att knäcka kulleder , jag har akdrig gjort det förr. För man måste ju det om man ska ta ur fanskapet och fixa det.
Vit 1989 Corvette
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Hej,
Beträffande mitt oljeläckage i skarven på röret från servopumpen till behållaren så har jag nu upptäckt att den tidigare ägaren har haft i fel olja. En rödfärgad olja användes tidigare (växellådsolja?) men GM har gått ifrån den och en annan skall användas. Den röda torkar ut o-ringar och packningsmaterial! Oljan är antagligen orsaken till läckaget!
Alltså ett tips till er andra som också är nya ägare att ni kollar upp detta.
Beträffande mitt oljeläckage i skarven på röret från servopumpen till behållaren så har jag nu upptäckt att den tidigare ägaren har haft i fel olja. En rödfärgad olja användes tidigare (växellådsolja?) men GM har gått ifrån den och en annan skall användas. Den röda torkar ut o-ringar och packningsmaterial! Oljan är antagligen orsaken till läckaget!
Alltså ett tips till er andra som också är nya ägare att ni kollar upp detta.
1993 coupé, manuell, medlem 2436