Är naturligtvis mycket intresserad av denna bromsning och av din motor!
Har ju själv en "vanlig" 502 som sägs ha 502hk så jag undrar vad dom har gjort med din för att den ska få dom extra 24hk??? Eller e det bara så att det e en vanlig 502:a du har men när ni mätt upp den har den 526DIN hk?? Har bara kört rullande landsväg med min och fått kalkylera med avdrag för förlust i drivlina... hade iaf med lustgasen 550hk på bakhjulen vilket enl. våra beräkningar från 682hk i motorn blir en hyffsad förlust på vägen. 800nm på hjulen å 1030nm i motorn.... om nu våra uträkningar stämmer hehe
Senast redigerad av frisk den tor sep 13, 2007 20:52, redigerad totalt 1 gånger.
Motorn lämnade 526hk/878Nm som mest efter justering i bänk.
Nu väntar garagemek och provkörning!
Har en betydligt mindre motor som lämnar betylig mer hk, som jag byggt själv.......628 hk på rullande landsväg.......kollade summitracings trimkit, och plockade ihop samma sak själv fast av olika fabrikat fast lite värre......hade trickflows 500 hk som utgångspunkt....400cui....RPM rules
Det som är trevlig med den här motorn är vridmomentskurvan som är mycket flack.
ska försöka ta en bild på bromspappret och lägga upp!
Frisk: dom har slipat bort gjutskägg. slipat lite i kanalerna insug mot toppar. Blueprintat motorn.
samt justerat den på 98 okt.
Dom har bromsat många zz502:or men detta var rekord med den typen av motor. sen kan man ju alltid byta kam, vev mm och få ut betydligt mer.
Jag kommer köra bilen i rototest till våren. då kommer nya siffror upp!
Men den är väldigt "snällt" trimmad. Dom safear väldigt mycket med denna motor enligt Janne på race-shop.
Tanken är att kunna ha en bil som är trevlig att åka runt i både för mig och tjejen samt att kunna prestera en 12:a på strippen.
Hade jag bara varit ute efter hk och fart finns det 100 andra motorer eller konfigueringar att välja på!
Låter kul , synd att säsongen börjar lida mot sitt slut bara.
Efter att jag fick ordning på lådan jag köpte av dig så börjar motorn krångla så nu är det bara att lyfta ur alltihop och få i lite godsaker i min också.
Jodå lådan går som den skall !
Nu är det motorn som behöver lite omvårdnad , förmodligen en bränd avgasventil eller kammen som har tappat några nockar.
Motorn åker ur så snart som möjligt.
Sen är det bara att börja handla.