Lyftpunkter i bak
Lyftpunkter i bak
Ska byta bromsar ibak och undrar om man kan lyfta i bakklumpen . Det sticker fram en bit precis där avgasröret delar sig i två till sutrören. Håller det för att lyfta med dom kraft där så man kan få under pallbockar ?
Lika bra att fråga innan ,man gör ngt dumt. Camaron var skitknepig då det gick bromsledningar på undersidan av klumpen.
Lika bra att fråga innan ,man gör ngt dumt. Camaron var skitknepig då det gick bromsledningar på undersidan av klumpen.
Vit 1989 Corvette
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
lyfta
Det finns ju speciella lyftpunkter under vetten ungefär i samma placering som på volvo 240.
Har för mig att att det ska finnas pilar som visar(har aldrig sett mina eftersom mitt kjolpaket täcker de platserna)
men visst håller klumpen att lyfta i men man får ändå se sig för så man inte knäcker någon plugg.
En ide är att du kör upp bilen på en lyft eller en smörjgrop så du lär dig hur den ser ut under.
Om du lyfter i främre lyftpunkten så kommer bakändan upp också vilket är praktiskt när det gäller att få plats med pallbockarna.
Själv lyfter jag oftast under krysset i anslutning till fästpunkterna vid sparklådorna.
Men sunt förnuft gäller.
Har för mig att att det ska finnas pilar som visar(har aldrig sett mina eftersom mitt kjolpaket täcker de platserna)
men visst håller klumpen att lyfta i men man får ändå se sig för så man inte knäcker någon plugg.
En ide är att du kör upp bilen på en lyft eller en smörjgrop så du lär dig hur den ser ut under.
Om du lyfter i främre lyftpunkten så kommer bakändan upp också vilket är praktiskt när det gäller att få plats med pallbockarna.
Själv lyfter jag oftast under krysset i anslutning till fästpunkterna vid sparklådorna.
Men sunt förnuft gäller.
Såg ut att få plats med domkraften i klumpen och jag såg ingen plugg eller nått. Nåja jag får testa.
Vit 1989 Corvette
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Hmm inte kanske , det var tydligen fäste för den tvärställda bladfjädern vet inte om man törs lyfta i den.
Vit 1989 Corvette
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Lyft där det är utmärkt för jösse namn!! Kolla i intrukttionsboken om du inte vet var du ska lyfta. Kolla utmed sidorna i underkant. Det är PRECIS som de säger. Det är utmärkt med små pilar var du kan lyfta! Lyfter du vid den baklre punkten så brukar hela framvagnen lyfta sig också för att bilen är så pass styv i konstruktionen. Var inte dum! Kolla intruktionsboken om du är det minsta osäker!!! Svårare än så är det INTE!!! 
Lyssna på Ingo!

Lyssna på Ingo!
Svart 90:a - sänkt givetvis
Nyligen parkerad i en STOR sten...så nu ska bilf_n begravas
"Den som gräver en grop åt andra ska inte flyga högre än vad vingarna bär"

jojo på sidorna har jag hittat men jag tyckte det var enklare att lyfta i mitten så man får upp båda sidorna. Kan man lyfta i bladfjädern i bak eller var det barar ironi ??
Om man tar org domkraften i sidan kan den stå så ngn dag eller två med bakhjulet av ?, eller säckar domkraften ihop då ?
Har inte bytt bromsar och skivor förr så jag vet inte hur lång tid det tar att klura ut det hela.

Om man tar org domkraften i sidan kan den stå så ngn dag eller två med bakhjulet av ?, eller säckar domkraften ihop då ?
Har inte bytt bromsar och skivor förr så jag vet inte hur lång tid det tar att klura ut det hela.
Vit 1989 Corvette
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Det tar ingen tid att byta bromsarna. Det är faktiskt väldigt enkelt på en vette. Jag vet inte själv hur det fungerar med orginal-domkraften, själv har jag bara kört med garagedomkraft. Är du lite osäker så gör som så att du tar orginaldomkraft, höjer upp bilen, skruva av ena hjulet och lägg det under bilen så behöver du inte oroa dig för att den "sjunker" igenom. Då har du i alla fall lite marginal och du klämmer inte några "vitlala" delar.
Lyft INTE, jag menar verkligen det, INTE, i bladfjädern!!! Bladfjädern är i komposit och bör behandlas därefter. Små "sår" i fjädern gör den svagare.
Lycka till!!
Lyft INTE, jag menar verkligen det, INTE, i bladfjädern!!! Bladfjädern är i komposit och bör behandlas därefter. Små "sår" i fjädern gör den svagare.
Lycka till!!

Svart 90:a - sänkt givetvis
Nyligen parkerad i en STOR sten...så nu ska bilf_n begravas

Scania: Lyft inte i bladfjäderfästet. Däremot går det bra att lyfta mot själva slutväxelhuset. Kruxet är att man får köpa eller tillverka en "pillemoj" att sätta på domkraften som kan sticka upp mellan avgasrören. Finns ingen avtappningsplug att oroa sig för. Jag lyfter hellre här än ute vid trösklarna med allt plastkrafs och soppa/bromsrör som ligger där...
MVH
MN
MVH
MN
Senast redigerad av M Nordin den sön sep 16, 2007 12:33, redigerad totalt 1 gånger.