Navigator

Tekniska frågor och svar om Corvetter 2005-Upp
Användarens profilbild
Doski
Nykomling
Nykomling

Navigator

Inlägg av Doski »

Någon som vet om navigatorn från en usa såld c6 funkar i sverige? Och om den inte funkar, går den få att fungera?
H/C z06 2001 :twisted:
Användarens profilbild
Doski
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Doski »

så många corvetteägare och ingen som vet?
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Det e ju bara att lägga in dom kartor du vill ha. Har ingen aning alls igentligen men har aldrig hört om nån navigator som inte man kan lägga in kartor i. Den måste ju uppdateras. Så jag sticker ut hakan, C3-ägare som man e, och säger att det inte alls e nåra problem att köra navigatorn här in Sweden!!! :wink:
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Jag har hört både att det skall funka och inte funka. En variant var att det bara gick att köra kartor över Europa inte Norden? Bifogar en länk om du har nytta av den!

http://english.denker.cz/navigation/

/Lars/

P.s C-3 ägare Frisk har aldrig behövt Navigator eftersom bilen mest står i garaget - och där hittar han.

Har hört en historia där han och en till körde efter Navigator i Tyskland och istället för att hamna i Puttgarden så kom man till Polska gränsen! !!!Så det är inte ALLA som har nytta av Navigator !D.s :twisted: :twisted: :twisted:
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Lars J skrev:Jag har hört både att det skall funka och inte funka. En variant var att det bara gick att köra kartor över Europa inte Norden? Bifogar en länk om du har nytta av den!

http://english.denker.cz/navigation/

/Lars/

P.s C-3 ägare Frisk har aldrig behövt Navigator eftersom bilen mest står i garaget - och där hittar han.

Har hört en historia där han och en till körde efter Navigator i Tyskland och istället för att hamna i Puttgarden så kom man till Polska gränsen! !!!Så det är inte ALLA som har nytta av Navigator !D.s :twisted: :twisted: :twisted:
Du dyker ju upp hela tiden haha Tyst med dig! :evil: :lol:
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Terner »

Hmm den där historien har jag oxå hört ....

/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Jaha nu kom han tebax till forumet hehe :D
Du får ju berätta för alla om ditt projekt Terner!! Bilder vill vi se också :wink:
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Terner »

Nja en absolute teardown av en Mustang Fastback -65 kan väl inte intressera plastfolket?

Hursomhelst till sommaren är det 4 års jobb på den och då ska den vara på gatan igen hoppas jag. Just nu plockas alla lackade bitar ihop med sina nya kompisar typ gummilister crome etc.

Har också stoppat en drivlina från en modernare Mustang i den så det kanske rent av blir en miljöbil. Med kompressor haha !

/Terner

Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor :)
Lars J
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Lars J »

Nå Doski fick du någon lösning på problemet? :idea:

/Lars/
"Bättre att bränna ljuset i båda ändarna och på mitten än att mössen äter upp det när det ligger i garderoben"
sveson655
Nykomling
Nykomling

Inlägg av sveson655 »

Hej

Jag försöker forska lite i detta ämne. Köpte min C6'a med navigator i våras. Då jag för närvarande bor i USA så är det en USA bil.
Ringde till gmnavdisc (www.gmnavdisc.com) som sa att de inte har kartor över Europa. Har också per mail kontaktat svenska bil som inte svarat. Mitt tredje spår är via försäljaren där jag köpte bilen, Kerbeck i Atlantic City. Försäljaren hänvisade till navdisc. Så man kan säga att det är rundgång i detta.
Personligen tror jag att det är GM som försöker förhindra privat export av bilar till Europa. Detta utan att veta om det ligger några tekniska orsaker bakom.

S-Å
Terner
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Terner »

...
Senast redigerad av Terner den tor sep 27, 2007 5:52, redigerad totalt 1 gånger.

sveson655
Nykomling
Nykomling

Inlägg av sveson655 »

Jag har ju en USA skiva och frågan är ju hur man kan få tag i en svensk skiva till navigatorn.

S-Å
Användarens profilbild
Doski
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Doski »

Lars J skrev:Nå Doski fick du någon lösning på problemet? :idea:

/Lars/
Nope...Har inte fått något tydligt svar än.....ingen som verkar veta....
Skriv svar