trim

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
kungricky
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 275
Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
Ort: Korpilombolo
Kontakt:

trim

Inlägg av kungricky »

nu har jag beställt comp xtreme energy 269/276 kamkit , rullvippor, 2400 stall turbin, steg 1 chip, till min 90 corvette, hoppas att man får det å lira ihop riktigt bra. men är det någon annan som har nå fler tips så lyssnar jag mer än gärna, om jag ska ha andra kolvar eller pumpdrivning. ska ju även jämna portarna lite :lol: :lol: :lol:
någon som vet vad jag ska ha för kolvar i den?
ska ha kvar orginal 58cc topparna + oborrat.
vet ju inte alls vad det är för kolvar eller komp i den orginal.
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk
kungricky
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 275
Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
Ort: Korpilombolo
Kontakt:

kan detta vara nåt

Inlägg av kungricky »

--------------------------------------------------------------------------------

verkar ju vara 9,5 i comp i min motor, så 10,0 borde ju fungera hyfsat till kammen.
hörde om nån siamesportning av pleumet och runnersen. är det nån som har nån erfarenhet av detta?
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk
Jakobsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 307
Blev medlem: tor mar 02, 2006 22:20
Ort: Holmsund

Inlägg av Jakobsson »

90:an har 10,25:1 i komp.

Montera en tunnare packning så höjer du kompet ännu mer.
Byt ut hela insuget. =Dyrt!
Hur mycket man än slipar och bråkar med orginalet så gör det väldigt lite.
Kolla så att du har lite marginal vid ventilsätet när du har som högst lyft.


Pelle
-90 cab ZF6
kungricky
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 275
Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
Ort: Korpilombolo
Kontakt:

portning

Inlägg av kungricky »

mmm dyrt med nytt insug, å plånboken är redan barskrapad så jag ska nog testa lite siamesportning eller porta lite som flaskhals en bit in på runnersen, det borde ju bli = som lite kortare runners och att flödet får accelerera i lugn å ro, vill ju egentligen bara komma ifrån mina väldigt pinsamma 8 sekunders 0-100 tider... jaaa ni läste rätt 8 sekunder
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk
gta324
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 217
Blev medlem: ons jan 21, 2004 11:13
Ort: Bromölla
Kontakt:

Inlägg av gta324 »

Siamese portat insug kan leda till haveri............

Ett beg LT1 insug kanske passar herrn? kostar inte många kr beg.

www.lt1intake.com visar hur man gör.......

Ps scanna bilen efter du satt ihop den, orginal chip kommer inte tycka om den kammen....och ett steg 1 chip är nog inte det bästa, byter du sedan insug så blir det inte lättare........ du kommer behöva mappa den isf.

/N.
GTA -89
415cui + procharger F1 + 4l80E
Gm chippad...

http://medlem.spray.se/gta324
Scania
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 589
Blev medlem: sön nov 05, 2006 19:24
Ort: Uppsala

Inlägg av Scania »

Köp ett stealthram istället.
Vit 1989 Corvette
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
kungricky
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Inlägg: 275
Blev medlem: fre okt 12, 2007 18:36
Ort: Korpilombolo
Kontakt:

funderar jag mysko eller

Inlägg av kungricky »

är ju inte ute efter jätteeffekter , utan tänkte nöja mig med runt 330 hp å det tror jag nog tpi insuget ska klara av, speciellt när jag fick se vad orginalkammen har för durationer så är jag övertygad om att det ska gå. funderar på att göra helt nya egna runners för att få till kortare insugsrör. typ som nåt litet trattliknande ner till baseplattan, jag har ju hela vintern på mig å dessutom är dom ju enkla å byta ifall dom fungerar dåligt. är inte intresserad av några jätterunners eftersom jag inte orkar börja fila i topparna å baseplattan för mycke. pengarna har jag gjort mig av me så det blir inge nya insug. trimchipet skulle han göra efter kammen så jag hoppas på att den kommer att fungera efter den
c4 cab 1990 c3 t-top 1975 12,48sec 177kmh 400meter 8,093 145kmh 200meter 2,06 60fot
http://www.youtube.com/watch?v=z0pTEisHKzk
Skriv svar