Stötdämpparena dåliga??
Stötdämpparena dåliga??
Hej har nyligen köpt en -97 och märkte inte förrän hemma att stötdämpparena inte alls fungerar dvs när man vrider på brytaren för olika lägen så ändrar ingenting ingen text/lampa vet ju inte hur de skall fungera heller för den delen men var kan problemet vara löskontakt någonstans eller?Nu grym dålig väghållning jättemjuk
Re: Stötdämpparena dåliga??
Kolla om du har några felkoder, se http://www.c5forum.com/ayc/1997dtc.phpkjellu skrev:Hej har nyligen köpt en -97 och märkte inte förrän hemma att stötdämpparena inte alls fungerar dvs när man vrider på brytaren för olika lägen så ändrar ingenting ingen text/lampa vet ju inte hur de skall fungera heller för den delen men var kan problemet vara löskontakt någonstans eller?Nu grym dålig väghållning jättemjuk
Finns inga felkoder så kan det vara dags att byta dämparna - hur långt har bilen gått ? Tumregeln är max 10000mil sen byt dämpare.
Min åsikt är dock att dämpare/fjädrar/krängningshämmare är alldeles för mjuka på C5'an för att vara en sportbil oavsett vilket fjädringspaket som sitter på bilen - amerikansk standard skulle man kunna säga.

RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Jag funderar bara att om nu tex elektroniken inte fungerar så borde dom då inte vara styva(hårda) för så var det på min förra bil 3000gt sen först när alla stöpslar var kopplade så fick du dom justerade till mjuka(tour)men på denna fungera det inte hur jag än vrider på knappen.Kan den vara för mycket sänkt så att det inte alls dämpar eller är bara dämpparena slut.Vad skall det vara för markfrigång när den är orginal??Skall snart ta itu med bilen bara man får huset förstorat först. MVH Kjell