Smakar det så kostar det.

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Användarens profilbild
Lelle B
Nykomling
Nykomling

Smakar det så kostar det.

Inlägg av Lelle B »

Hej alla hoppas ni har haft en bra Corvette sommar.
Jag har varit in på Billström trading och kollat in en Stingray en 70 med en454 i, som är till salu, men priset !!! nu kan man säga att Corvetten börjar stiga i värde.
Kolla själva får ni se www.billstrom.nu/bilformedling/corvette70yell.html.
Det är inte för min plånbok i allafall.
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

ja den verkar ha stigit i pris eller nått för den har jag sett förut men då va inte priset så extremt men visst e den snygg! Kruxet e bara att det inte kostar 1 mille att få vilken krockad sönderrostad skrotcorvette att bli som helt ny.

Jag säljer min för 950,000kr. Men då får man ordna vissa småputsgrejer själv :) Den e ju inte så repfri men du får ju en ballare motor och bättre drivlina m.m. 8)

men... då den ju inte helt matchande med numrerna....
antos
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av antos »

Jag tror inte det är priserna som stigit SÅÅ mycket-jag tror bara det är prislapparna som stigit till någon slags orealistisk drömnivå! Som helt enkelt inte finns. Ja bilarna har ökat i värde f.a under 2000-talet men finns det nån här som kan säga att han fått en halv mille för sin C3:a oavsett modell och årgång? Jag känner ingen i alla fall. Jag känner faktiskt ingen som sålt nån över 300' heller (Ok jag känner långt ifrån alla) men har hyfsad koll på marknaden ändå.
-----------------------
Camaro Z28 -83
Corvette -75
Corvette -70
Corvette -00
El Camino-69 (468 + manuell)
Vill ha Corvette -67 Cab
Janne Strandberg
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Janne Strandberg »

Jag tror nog att Antos har rätt, inte har priserna stigit så mycket.
För att vrida tillbaka klockan 30 år tänkte jag att en "gammal kaffedrickande gubbe" kan få visa
hur det var när han var 28 år och köpte sin första Corvette (en 70 coupe) .......

Intro:
Det var en gång en kall vinterdag med mycket snö i mitten på 70-talet.
(Se datum på kvittot).
Jag hade bestämt mig för att köpa en gul Corvette, för gula skall de va, det visste jag redan då.
Med en automatlåda och automatchoke och kallstart så det blev ju gasa av.
Direkt........Med 3000 varv på varvräknaren - vare sig man ville det eller
inte - original 8 tums stålfälgar och nästan helt nerslitna däck blev till
gratisslicks. Och häftigt var det med en halvmeter snö, 10
grader kallt, inga saltade äckliga vägar som idag... så det blev som sagt
åka av...

Förresten, original stålfälgarna åkte i en container dagen efter, Wolfrace
aluminiumfälgar skulle man ju ha. Massa originaltjafs, vad skulle man med det till...
Och vad gjorde det att däcken petade ut ca 5 cm utanför skärmkanten....
Däcken jag köpte kommande vecka var L60-15 polyglasdäck,
inga larviga lågprofilare med sensorer och annat modernt bjäfs.

Jo, jag skulle egentligen säga att när man med ett hyfsat betalt jobb hade
under 3000 kr i månaden efter skatt att försörja sig på kanske bilarna var lika dyra då som idag...
Här är i alla fall kvittot till min första Corvette.
Bilen var helt original och kom från Peders Bil på Thulegatan i Stockholm, endast fem år gammal.

Bild

Vill ni titta på vilka bilar man åkte i på 70- och 80-talet, så finns ju alltid jannesvettar.se.
COOLMACHINE
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av COOLMACHINE »

Kul Historia Janne.
Jag har ett kvitto från 2005 på 750 000 kr :lol:

8)
Thumbs Up!
Pedal Down!

"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Användarens profilbild
Lelle B
Nykomling
Nykomling

Rolig bil historia

Inlägg av Lelle B »

Det är kul att få läsa din historia Janne. Själv har mitt intresse för Corvetter funnits sedan jag var liten, men det var inte förän 2006 jag kom mej för att köpa min första Corvette en C4 -89. Jag tyckte att det var bra att börja med en C4 eftersom den är ganska billig i inköp och inte allt för stark motor. Jag och min sambo har haft två roliga sommrar med bilen. Men min dröm Corvette är en Stingray 69 - 72:a. Frisken du skriver om rost är det vanligt med uppätna underreden på C3 ? Vad bör man se upp med, den dagen man funderar att byta.
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Frisken du skriver om rost är det vanligt med uppätna underreden på C3 ?
Nej det e inte vanligt då dom flesta c3:orna i sverige, som jag sett, är i mycket fint skick. Rutramen e nått som tydligen kan rosta. Iaf e det inte roligt att åtgärda om jag har förstått det rätt. Min dröm är ändå att ha ett ramverk av aluminium 8) När jag blir rik ska jag bygga den ultimata bilen hehe
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

priser

Inlägg av Ingo »

COOLMACHINE skrev:Kul Historia Janne.
Jag har ett kvitto från 2005 på 750 000 kr :lol:

8)
Men antar ändå att realt penningvärde så var din 89,a dyrare eller hur?
Men det är nog så att corvetter har ganska bra inflationsskydd om dom sköts om och man äger dom ett par decennier.
Men 75 var det ju väldigt unikt med corvetter,samtidigt som sidoimporten just satte fart.
En klasskompis storebror köpte en Shelby Gt500 cab sommaren 76 i prisnivån kring 40000,så bilarna det är sug efter idag har aldrig varit direkt billiga,fast det fanns en del väldigt unika bilar i Sverige under senare delen av sjuttiotalet,och många kvaddades och skrotades bort.
Användarens profilbild
Lelle B
Nykomling
Nykomling

Tack för svaren

Inlägg av Lelle B »

Tack Frisk och Ingo för inläggen, jag såg att jag har slirat med fingrarna när jag skrev mitt inlägg, jag har en röd -87 och inget annat.
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

priser

Inlägg av Ingo »

Billström trading är ju på papperet i varje fall rätt extrema på att prissätta.
Har själv ringt på en bil hos billström och tycker han visar seriös framtoning.
Det komiska var att ägaren på bilen ifråga var tveksam till prissättningen och var inne på en rejäl prutning,men Bllström tar procent på affärerna och lever alltså på förmedlararvodet.
Blev ingen affär för då hittade jag pantern,men skulle vara kul att veta var hans affärer slutar egentligen.
Ingen som sålt eller köpt genom Billström?
Bobrob
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Bobrob »

Själv köpte jag en -69'a bigblock cab 1974 för 21.000:-. L36 med 390hp och automat, men lite smårisig. Sålde den året därpå för 26.000:- eftersom det var dags för KTH. Har inte kvitto och sådant kvar, men ett motorfäste och en servicemanual från den tiden ligger fortfarande på hyllan.

http://vetteparts.se/RP_i_CM.pdf

På den tiden var det långt krullat hår och utsvängda byxor som gällde!
Robert Palmqvist
Civilingenjör M.Sc.ME KTH -81
Corvette Z06 2001
Corvette Coupé -92, LT1 aut (brorsan tar över)
Corvette Cab -69, 427 aut (ägd 1974-75)
En av CCS grundare
www.VetteParts.se
Bild
Skriv svar