Samt tips om olja,har läst alla för o emot om Biltemas och andra oljor.

Det finns tyvärr ingen sticka i dessa lådor.hercules skrev:Jag har samma uppfattning om oljekvaliteter, har kört ett antal bruksbilar på olika oljor sedan 1965 och har inga klagomål på Biltemas oljor eller Mekonomen heller.
Men mitt problem är att jag inte har nån manual för kontroll av oljenivån efter renoveringen av auto-lådan på min 97:a.
Brorsan bytte automatolja i min gamla 92'a - till Biltemas Dex III. Eftersom den oljan var så billig kunde han kosta på sig att skölja ur systemet en gång - d.v.s. byt till ny olja, kör några dagar och byt därefter en gång till. De konstiga växlingarna var helt borta och nu går bilen kanon.hercules skrev:Jag har samma uppfattning om oljekvaliteter, har kört ett antal bruksbilar på olika oljor sedan 1965 och har inga klagomål på Biltemas oljor eller Mekonomen heller.
Men mitt problem är att jag inte har nån manual för kontroll av oljenivån efter renoveringen av auto-lådan på min 97:a.
Det stämmer Bobrob, säkra källor bekräftar dettaBobrob skrev:hercules skrev:Jag har samma uppfattning om oljekvaliteter, har kört ett antal bruksbilar på olika oljor sedan 1965 och har inga klagomål på Biltemas oljor eller Mekonomen heller.
Det sas tidigare att Biltemas syntetiska motoroljor kom från Statoil - så det kanske är samma med Dex III?