vilken bil blir roligast att köra en som är kompressor trimmad eller en sugtrimmad?
båda är trimmade till samma effekt
hur mycket effekt på bakhjulen ger a&a vortech på en helt orginal c5 automat??
ja vet inte om ja ska köra på vengance racing 575 hp head/cam package eller a&a vortech kompressor kit....
kompressor av sugtrim
Re: kompressor av sugtrim
inte för att vara tråkig men 575hk head/cam på en 350' motor ? Den lär inte ha så mycket effekt 'under kurvan' utan ha en väldigt toppig effektkurva och aldrig klara sig igenom bilprovningens avgastest - inte ens om du kör den på E85n_brio1 skrev:vilken bil blir roligast att köra en som är kompressor trimmad eller en sugtrimmad?
båda är trimmade till samma effekt
hur mycket effekt på bakhjulen ger a&a vortech på en helt orginal c5 automat??
ja vet inte om ja ska köra på vengance racing 575 hp head/cam package eller a&a vortech kompressor kit....

Vill du ha mycket effekt och klara avgaskraven så finns tre vägar:
1. Sugmotor(minst 427') den går igenom besiktningen vid visuell inspektion (syns ingen skillnad på utsidan att det är en 427') och klarar avgaskraven utan problem och du får ut 570-600hk.
2. Kompressor, klarar avgaskraven utan problem men är de griniga åker du dit på den visuella inspektionen.
3. Turbo, klarar avgaskraven utan problem men är de griniga åker du dit på den visuella inspektionen.
A&A ger ca +60% effektökning på veven (7psi) men det är självklart beroende på laddtryck, vi har kört originalbilar upp till 12psi laddtryck men då tänjer man verkligen på gränserna och risken för ras är stor. Tumregeln för bakhjulseffekt brukar vara -18% för automat och -15% för manuell.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se