Vilken av dom verkstadshandböckerna ska man köpa?
Dom finns bara på engelska va?
Mvh// Jens
Chilton lr Haynes?
Ingen av dom
Köp GMs original
http://kent.hortlund.se/ fixade en till min -84. Värd varenda krona (1200kr)

Köp GMs original
http://kent.hortlund.se/ fixade en till min -84. Värd varenda krona (1200kr)
See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.
verkstadshandbok
Kostar den kompletta verkstadhandboken bara 1200 nu för tiden?,har för mig att jag kollade med hortlund och då hade han ingen,men tror den skulle kosta kring 3000 (men det var i och för sig kring 92-93 ),haynez och chilton är uppbyggda mer för hemskruvare så ibland så baseras originalboken lite väl mycket mot specialverktyg.Chilton har väl slutat med elsystem så för normalt bruk duger nog Haynez gott och väl.
Hej,
utan att ha läst Haynes bok har jag svårt att tro att den är sämre än Chiltons... Den senare är bra om man vill bli expert på avgasrening men jag tycker att saker som åtdragningsmoment av vev och ramlager smäller högre. sedan skriver de rent skit i den som att att man skall plocka bort hela aktern för att byta soppapump...
MVH
MN
utan att ha läst Haynes bok har jag svårt att tro att den är sämre än Chiltons... Den senare är bra om man vill bli expert på avgasrening men jag tycker att saker som åtdragningsmoment av vev och ramlager smäller högre. sedan skriver de rent skit i den som att att man skall plocka bort hela aktern för att byta soppapump...
MVH
MN
verkstadhandbok
vad kostar haynez och chilton nu för tiden?,min haynez köpte jag kring årsskiftet 92-93 och betalade 234 kronor för den, ligger dom på den summan idag också så är det väl ok,men har dom blivit dyrare är nog originalhandboken att föredra. Vet när man började karriären var det chilton som gällde (om man inte lyckades hitta någon originalhandbok i någon källare på märkesverkstaden)för något annat fanns inte att tillgå.Men sedan skippade chilton elsystemen och började skriva om en massa saker man skulle åka till märkesverkstaden för,så då tyckte man att haynez var en guldgruva,och till europeiska bilar finns ju haynez på svenska också.
Re: verkstadshandbok
Han hitta ingen ny, så jag fick en lätt beggadIngo skrev:Kostar den kompletta verkstadhandboken bara 1200 nu för tiden?.

Jag hitta senare vart man kan handla nya

Till 1984 $74.00 More than 3000 pages of repair instructions written by General Motors.
Valfri mod.
See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.