Bra instruktionsbok / manual för att mecka med el

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Naza
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Bra instruktionsbok / manual för att mecka med el

Inlägg av Naza »

Hej!

Jag får el problem när det regnar dessutom är min bil intagen från USA så det har monterats sido blinkers och bytts bakljus för att kunna reggas och brukas i Sverige. Tyvärr har jag diverse problem som att CD spelaren inte fungerar, hel ljuset inte fungerar, vänster fönster hiss glappar och när vänster dörr blir blöt lägger mitt PKE (Passive Keyless Entry) av. Tänker ställa av bilen för den här säsongen och ta nya tag och kavla upp armarna inför nästa sässong har ni några tips på bra läsning inför vintern, jag funderar på Haynes Chevrolet Corvette, 1984-1997 (Haynes Manual) och om den inte räcker till funderar jag på 1993 Corvette GM Shop and Service Manual

Jag vet att det går att hitta mycket på nätet men jag vill ha något från A till Ö för att öka min kunskap och förstå hur allt hänger ihop, har ni några bra tips?

P.S. Den får gärna var på engelska, lika bra att lära sig begreppen på rätt språk, gör det enklare när man ska söka på nätet sen ;)
Corvette makes me smile ;)
M Nordin
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av M Nordin »

Har inte läst haynes men antar att den är lika kass som Chilton´s när det gäller elscheman. Helt värdelöst. Du behöver verkstadshandboken.

MN
Naza
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Naza »

Jag misstänkte det!
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Data

Inlägg av Ingo »

Det finns några dataprogam som har i princip alla jänkebilars elscheman.
Många speedshops och återförsäljare har det säkert,fast vissa talar nog tyst om det för alla har nog inte licenserna.. :lol: ,men det kan ju vara värt att höra med sin speedshop eller meck om denne kan skriva ut elscheman till vetten....
M Nordin
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av M Nordin »

Naza: Kan maila ett ex hur det ser ut till en -84. Jättebra scheman förutom att det inte står var komponenter och skarvar sitter. F ö är det ju lika bra att du vänjer dig vid konstanta reparationer om du suktar efter en C3... :D
NoTiNg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av NoTiNg »

jag har en rar-fil på drygt 147 Mb med bara el-schemat till en 90a 8)

Ca 203 sidor bara el....
Svart 90:a - sänkt givetvis :-) Nyligen parkerad i en STOR sten...så nu ska bilf_n begravas

"Den som gräver en grop åt andra ska inte flyga högre än vad vingarna bär"
Användarens profilbild
Nordlander
Nykomling
Nykomling

Inlägg av Nordlander »

Personligen tycker jag Chilton´s bok är bättre än Haynes (har bägge).
Men jag var inte riktigt nöjd med någon av dom så jag beställde den riktiga verkstadshandboken i 2 ex, från USA.
Hittade på e-bay motor fick hem dom utan problem, ok vikten är på c:a 3,6 kilo, man får betala mella 40-60$ + frakt 30$ med UPS för ett begagnat ex.
Dollarkursen är rätt så låg nu så det är nog rätt läge attt handla USA prylar.
Röd C4 Coupe -92 man.

"Förr Amerikansk MC, nu Amerikansk sportbil."
Naza
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av Naza »

Tack för tipsen, GMs service manual får bli en julklapp från mig till mig, jag har ju varit så snäll i år ;)
Stefan
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Stefan »

See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.
Skriv svar