
http://www.corvettemuseum.com/specs/2009zr1/index.shtml

Jo 620 hästar räcker en bit...COOLMACHINE skrev:Här kan ni läsa intressanta saker om nya Zr-1:an![]()
http://www.corvettemuseum.com/specs/2009zr1/index.shtml
Ja, jag trodde det var ett skämt första gången jag fick höra att den skulle heta ZR1, jag tycker fortfarande att det är fantasilöst att döpa bilen med samma namn som en tidigare modellIngo skrev:Jo 620 hästar räcker en bit...COOLMACHINE skrev:Här kan ni läsa intressanta saker om nya Zr-1:an![]()
http://www.corvettemuseum.com/specs/2009zr1/index.shtml
förresten har du insett att det är Zr1 bilen ska heta nu?![]()
https://forum.clubcorvette.se/viewtopic.php?t=7329
torde väl bero på om man vill sälja den i europa eller ej...,och med tanke på hur bilmarknaden går i USA för den inhemska industrin,så torde man nog satsa på övriga världen som med Z06..COOLMACHINE skrev:Undrar vad den kommer att kosta här i Sverige om och när den kommer till Europa, läste någonstans att den skulle kosta ca:100,000 Dollar i USA, min gissnig är att den kommer att kosta ca: 1,2 Mille här i Sverige![]()
Stor måste ha faktor.![]()
Suck, kollar dom det oxå? Fan då blir det dyrt! hehehe...Boogieman skrev:Hejsan !
Går säkert att lämmna fru och barn i inbyte och storleken på mellan skillnaden och nybilspriset beror ju naturligtvis på årsmodellen på barn och fru samt allmänt skick. ( Obs ! jag skämtar )
Uffe
Vaffö säger du på dette viset Ingo???Ingo skrev:Det finns ett stort MEN
ZR1 är ju kompressormatad!!!!,det anser jag vara fusk egentligen..
Läs ordentligt denna artickel så få du svar på alla dina frågor.Naza skrev:Hmm... Z06 är på 7.0L istället för ZR1:ans kompressormatatde 6.2L, undrar om man inte får mer "bang for the buck" om man trycker in en typ vortech kompressor, den ska höje från 500 till 635hp mer än zr1:ans 620..
Hmm.. undrar om inte ZR1:an bara är ett Z06 med kompressor. På Top Gear säger dem att Z06 är väldigt hård i fjädringen och bra för bana undrar om ZR1 kan vara mycket värre?
C4 till 89 är ju helt ok.puramuk skrev:hur orkar ni klaga på interiören ?![]()
jämför man med interiören i c4 och c5 så känns det ju som men skulle kunna betala 450000:- för den nya,så ta å raka era ögon nu å kolla hur c4 och c5 ser ur sen måste ni ju omvärdera era sågningar av interiören
Vill du hellre att interiören skulle se ut som Ferrari medNaza skrev:Jag tycker bara att de borde i alla fall sätta sin prägel på den, plockar man bort loggan på ratten så finns det inte något som skriker super sportbil !?
Japp! konstgjord andning, saab ratt och glas ruta (plasruta) på moturhuven för att kunna se motorn (efter appning från Ferraris Modena).Ingo skrev:Det finns ett stort MEN
ZR1 är ju kompressormatad!!!!,det anser jag vara fusk egentligen..