Hej!
En fråga:
I kompisens -89 finns det 2 fläktar. Den stora till kylaren,
men vad är den mindre till? Till automatlådan, AC'n eller ?
Och när ska den gå ?
Med vänlig hälsning
Micke
Fläkt ?
-
- Nykomling
- Inlägg: 27
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 22:19
- Ort: Norrköping
Fläkt ?
Dolly
Din polare har förmodligen option B4P, Radiator cooling boost fan, extra kylfläkt framför kylaren. Den blåser ännu mer luft genom kylaren.
Har för mig att den styrs av en kontakt i vänster topp och startar vid väldigt hög temp, kanske 112 grader som anders-j säger.
Lite info här: http://www.mamotorworks.com/corvette?frame=3.940
Kan rekommendera en manuell switch så slipper motorn bli så varm i t ex köer, bara att slå på när man vill http://www.mamotorworks.com/corvette?frame=3.943
Aut lådan har ingen kylfläkt, oljan kyls via vattnet i kylaren.
Har för mig att den styrs av en kontakt i vänster topp och startar vid väldigt hög temp, kanske 112 grader som anders-j säger.
Lite info här: http://www.mamotorworks.com/corvette?frame=3.940
Kan rekommendera en manuell switch så slipper motorn bli så varm i t ex köer, bara att slå på när man vill http://www.mamotorworks.com/corvette?frame=3.943
Aut lådan har ingen kylfläkt, oljan kyls via vattnet i kylaren.
1971 Coupe, 496, 4-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.