Morsning!
Skulle ut och provstarta ídag men tyvärr efter 3,5 månader i garaget med vissa uppstarter så har jag ett batteri som inte vill vara med.
Går säkert att ladda och få skapligt men det är 5-6 år gammalt så kanske ett nytt är bäst.
Är det värt att köpa ett "finare" batteri eller är det billiga batteriet väl värt att köpa vad har ni för erfarenheter?
Det är till en C 4 -92.
Bye Uffe
Bilbatteri
Bilbatteri
Boogieman Corvette -92 LT 1
ström
har du haft batteriet inkopplat så är det normalt,vetten suger en del.
Men "gick den nästan att starta" så är det ju bara att ladda upp det rejält och prova.
Kopplar man inte ur batteriet bör man ha en underhållsladdare .
Men "gick den nästan att starta" så är det ju bara att ladda upp det rejält och prova.
Kopplar man inte ur batteriet bör man ha en underhållsladdare .
Jag håller med Ingo, ladda o se om det fungerar. Dumt att köpa nytt om det inte behövs, original-batterier är inte billiga...
Jag hade ett batteri som verkade lite halvdött för några år sedan (inte på Vetten), lät det stå på laddning i 2 dar innan laddaren slog om till grönt. Har funkat fint sedan dess.
På min Vette satt det ett otäckt vitt OK-batteri
när jag köpte den. Dessutom lite skumma hemmakopplingar med eltejp osv
för att kunna använda vanliga batterier. Köpte sedan ett svart Biltema-batteri (dekalerna går lätt att ta bort) och gjorde lite mer seriösa kopplingar, fungerar kanon-bra.
Jag hade ett batteri som verkade lite halvdött för några år sedan (inte på Vetten), lät det stå på laddning i 2 dar innan laddaren slog om till grönt. Har funkat fint sedan dess.
På min Vette satt det ett otäckt vitt OK-batteri


1971 Coupe, 496, 4-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.