Bilbatteri

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Boogieman
Rookie
Rookie

Bilbatteri

Inlägg av Boogieman »

Morsning!

Skulle ut och provstarta ídag men tyvärr efter 3,5 månader i garaget med vissa uppstarter så har jag ett batteri som inte vill vara med.

Går säkert att ladda och få skapligt men det är 5-6 år gammalt så kanske ett nytt är bäst.

Är det värt att köpa ett "finare" batteri eller är det billiga batteriet väl värt att köpa vad har ni för erfarenheter?

Det är till en C 4 -92.

Bye Uffe
Boogieman Corvette -92 LT 1
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

ström

Inlägg av Ingo »

har du haft batteriet inkopplat så är det normalt,vetten suger en del.
Men "gick den nästan att starta" så är det ju bara att ladda upp det rejält och prova.
Kopplar man inte ur batteriet bör man ha en underhållsladdare .
Användarens profilbild
Hot Rod
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Hot Rod »

Jag håller med Ingo, ladda o se om det fungerar. Dumt att köpa nytt om det inte behövs, original-batterier är inte billiga...

Jag hade ett batteri som verkade lite halvdött för några år sedan (inte på Vetten), lät det stå på laddning i 2 dar innan laddaren slog om till grönt. Har funkat fint sedan dess.

På min Vette satt det ett otäckt vitt OK-batteri :shock: när jag köpte den. Dessutom lite skumma hemmakopplingar med eltejp osv :? för att kunna använda vanliga batterier. Köpte sedan ett svart Biltema-batteri (dekalerna går lätt att ta bort) och gjorde lite mer seriösa kopplingar, fungerar kanon-bra.
1971 Coupe, 496, 4-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
Boogieman
Rookie
Rookie

Inlägg av Boogieman »

Tjena igen!
Batteriet har varit inkopplat hela tiden så det är väl kanske bara att ladda om och prova och faktist det är ett Biltemabatteri med orginaldekal på skulle väl aldrig kunna plocka bort en så fin orginaldekal den pryder sin plats "liten och snygg".

Uffe
Boogieman Corvette -92 LT 1
Stefan
Corvetteexpert
Corvetteexpert

Inlägg av Stefan »

Boogieman skrev:skulle väl aldrig kunna plocka bort en så fin orginaldekal den pryder sin plats "liten och snygg".

Uffe
Bild

:wink:
See four -84 aut. flyttgodsbil med 750cfm förgasare, C5bromsar å pollyb.
Skriv svar