Jag gillar att läsa och letar nu efter en bra bok om hur man lagar karosser på C3 corvetter . Alltså nån bok som talar om hur saker och ting ska se ut på bilen, samt hur man lagar och fixar till. Har köpt nån bok på måfå från bokus tidigare som handlar om chassit. Realativt värdelös då den innehåller en massa priser och länkar/adresser till företag som säljer olika saker som författaren anser vara bra. Alltså priser i tryckt bok, hur bra är det om 5 år?
Har ni nåt bra tips på bok som inte gör mig besviken?
Kalle
En bra bok
-
- Corvettefantast
Flera böcker
Hej
Kolla den här länken Eckler´s http://www.ecklers.com/product.asp?pf%5 ... t%5Fid=224
bara 1 exempel på deras böcker. Kanske du hittar något hos dem som passar. Om inte annat så har de ju alla reservdelar till din bil.
Mvh
Jonta
Kolla den här länken Eckler´s http://www.ecklers.com/product.asp?pf%5 ... t%5Fid=224
bara 1 exempel på deras böcker. Kanske du hittar något hos dem som passar. Om inte annat så har de ju alla reservdelar till din bil.
Mvh
Jonta

En av de bättre jag läst är "How to restore and modify your Corvette 1968-82" av Richard Newton, ISBN 0-7603-0052-6. kanske inte behandlar hur man lagar karosser fullt ut men ett kapitel handlar om "body" och glasfiberlagning. Författaren skriver på ett lättsamt och humoristiskt sätt.
Vill man veta vad som är orginal eller inte i sin bil kan jag rekomendera "Corvette 1968-1982 Restoration guide" av Richard Prince, ISBN 0-7603-0657-5.
Ett tyngre verk är "Corvette by the Numbers: 1955-1982: The Essential Corvette Parts Reference" av Alan L. Colvin, ISBN
Vill man veta vad som är orginal eller inte i sin bil kan jag rekomendera "Corvette 1968-1982 Restoration guide" av Richard Prince, ISBN 0-7603-0657-5.
Ett tyngre verk är "Corvette by the Numbers: 1955-1982: The Essential Corvette Parts Reference" av Alan L. Colvin, ISBN
1970 350/350
-
- Corvettefantast
Nu den förstnämnda kommit hem i lådan. En första skumläsning gör att jag kan hålla med om att den verkar vara bra. Tackar för tipset! //Kallejerkee skrev:En av de bättre jag läst är "How to restore and modify your Corvette 1968-82" av Richard Newton, ISBN 0-7603-0052-6. kanske inte behandlar hur man lagar karosser fullt ut men ett kapitel handlar om "body" och glasfiberlagning. Författaren skriver på ett lättsamt och humoristiskt sätt.