Någon här som besiktat med kompressor
Någon här som besiktat med kompressor
är det någon här som har besiktat med kompressor??
eller plockar ni bort den varje gång ni besiktar?
eller plockar ni bort den varje gång ni besiktar?
Jag har åkt in med kompressor, och det blev en 2:a....
Ombesiktning utan kompressor
Ombesiktning utan kompressor
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
polarn besiktade med kompressor i kalmar utan problem



C5:a, 01:a, 6 vxl tripple black = såld
Kolla på Bettan här!
Kolla på Bettan här!
-
- Corvettefantast
- Inlägg: 139
- Blev medlem: sön okt 19, 2003 17:43
- Ort: Skaraborg
Detta är beroende på att en C5 är helbilsgodkänd om det är en Europabil. Då får man inte göra ingrepp över huvudtaget i motorn och motorstyrningen. Även om man får godkända avgasvärden är det inte tillåtet.
Och dessutom så är det väl knappast någon som regbesiktigar en importcorvette från USA med kompressor, den monteringen kommer väl till efteråt...
Precis som i C6-debatten om Xenonljus/strålkastarspolning/nivåreglering så hänger det väl på hur nitiska (det är väl det bästa ordvalet...) bilprovningen är.
Man kanske även skall ha i åtanke att om man råkar ut för ett försäkringsärende, kan man (om man har otur) bli nekad ersättning i det fall ens bil inte är lagligt byggd, om det upptäcks alltså.
Men å andra sidan, ju fler som debatterar denna typ av frågor på klubbforumen, ser väl till att snart väcka den sovande "björnen" även på de få kvarvarande riktigt "snälla" besiktningsställena.
Hälsningar
Janne
Och dessutom så är det väl knappast någon som regbesiktigar en importcorvette från USA med kompressor, den monteringen kommer väl till efteråt...
Precis som i C6-debatten om Xenonljus/strålkastarspolning/nivåreglering så hänger det väl på hur nitiska (det är väl det bästa ordvalet...) bilprovningen är.
Man kanske även skall ha i åtanke att om man råkar ut för ett försäkringsärende, kan man (om man har otur) bli nekad ersättning i det fall ens bil inte är lagligt byggd, om det upptäcks alltså.
Men å andra sidan, ju fler som debatterar denna typ av frågor på klubbforumen, ser väl till att snart väcka den sovande "björnen" även på de få kvarvarande riktigt "snälla" besiktningsställena.
Hälsningar
Janne
Nutte2 skrev:Jag ska prova att besikta med kompressorn på i vår får se hur det går. Har hört något rykte att man ska avbryta besiktningen om de lägger märke till kompressorn. undrar om det stämmer
Vadå avbryta? Hur menar du då?
Ska man säga att. Nej snälla goe besiktningsfarbrorn. Nu vill jag inte vara med längre. Jag ångrade mej. Jag ska nog inte bes min bil i dag..
Eller??

det kan ju va så att dem upptäcker den innan du har betalt...lr
å då kan man ju avbryta, å då åker man väl bara på avbokad tid lr
..å då kommer det ju inte stå nåt i några papper å då kan man ju prova på annan ort
kan ju va värt å testa om man nu hamnar i den situationen 

å då kan man ju avbryta, å då åker man väl bara på avbokad tid lr

..å då kommer det ju inte stå nåt i några papper å då kan man ju prova på annan ort



C5:a, 01:a, 6 vxl tripple black = såld
Kolla på Bettan här!
Kolla på Bettan här!
Det är många frågor i luften om kompressor och xenonljus, mm...
Har även själv en hel del funderingar i båda frågorna, men håller nog med Strandberg, ju längre "björnen" är i ide ju bättre är det...
Jätte bra med forum där man kan dela erfarenheter, kunskap och råd, men många frågor och erfarenheter går ju oxå att utbyta genom privata meddelanden
Har även själv en hel del funderingar i båda frågorna, men håller nog med Strandberg, ju längre "björnen" är i ide ju bättre är det...

Jätte bra med forum där man kan dela erfarenheter, kunskap och råd, men många frågor och erfarenheter går ju oxå att utbyta genom privata meddelanden

jag är helt övertygad om att "björnen" inte sitter å tokläser allt som finns på nätetbengtsson skrev:ju längre "björnen" är i ide ju bättre är det...![]()
Jätte bra med forum där man kan dela erfarenheter, kunskap och råd, men många frågor och erfarenheter går ju oxå att utbyta genom privata meddelanden



tror inte ens dem har kunskapen ..dem kan ju inte ens sina egna regler för blinkers...det fick jag lära dem


C5:a, 01:a, 6 vxl tripple black = såld
Kolla på Bettan här!
Kolla på Bettan här!
bengtsson skrev: Jätte bra med forum där man kan dela erfarenheter, kunskap och råd, men många frågor och erfarenheter går ju oxå att utbyta genom privata meddelanden
vad ska då forumet vara bra för??
angående det tråden handlar om så är det ej lagligt att besikta så.
detta är knappast ett problem från 2008??
genom alla tider har man kunnat besikta tex volvo 240 med grupp a vinge, bilar med aldeles för korta fjädrar,
sierra cossie med toppmonterad turbo och dubbla hästkraftantalet mm på vissa stationer.
bara att chansa man kan ju inte få mer än bakläxa

C5 targa
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 513
- Blev medlem: lör okt 27, 2007 9:02
- Ort: STOCKHOLM
Om besiktning
Jag skulle rekomendera dig att besikta i Södertälje.Dom brukar vara mycket tillmötesgående när det gäller sportbilar. Den bästa tiden är Juli. Det brukar vara folk med sportbils intresse som även kör egna ombyggad bilar som besiktar då. Det har varit så åtminstånde dom sista 10 åren. Det är värt ett försök tycker jag. C5 Z06 2004
Senast redigerad av velasoraptor den mån feb 18, 2008 19:37, redigerad totalt 1 gånger.
Jag har dock erfarenhet från andra forum där "björnen" också hittat forumet och lärt sig de goda knepen, man bör hålla sig till privata PM för alla såna diskussioner sprider sig och även "björnar" kan ha samma intressen som vi, we are not alonejag är helt övertygad om att "björnen" inte sitter å tokläser allt som finns på nätetdem har viktigare saker för sig..som att göra livet surt för oss bilintresserade..
![]()
tror inte ens dem har kunskapen ..dem kan ju inte ens sina egna regler för blinkers...det fick jag lära dem![]()

Hade en gång en C5-99, Z06 Fjädrar & hämmare, SLP Underdrive Pulley, Dynatech Headers, Corsa Tiger Shark Exhaust.
tänk så bra världen skulle vara om det nu är som du säger.Jari skrev: Jag har dock erfarenhet från andra forum där "björnen" också hittat forumet och lärt sig de goda knepen, man bör hålla sig till privata PM för alla såna diskussioner sprider sig och även "björnar" kan ha samma intressen som vi, we are not alone
då skulle bla. besiktningsgubbarna veta vad som gäller å man slapp lära dem en massa saker.

..jaa å nu vågar jag inte skriva mer, så om ni vill något så får ni PM:a mig..



C5:a, 01:a, 6 vxl tripple black = såld
Kolla på Bettan här!
Kolla på Bettan här!
he he he... hmmm..ska nog regga ett konto på forumet till frugan så hon lär sig något .. bra idé,då skulle bla. besiktningsgubbarna veta vad som gäller å man slapp lära dem en massa saker.![]()

Hade en gång en C5-99, Z06 Fjädrar & hämmare, SLP Underdrive Pulley, Dynatech Headers, Corsa Tiger Shark Exhaust.
-
- Corvetteälskare
- Inlägg: 513
- Blev medlem: lör okt 27, 2007 9:02
- Ort: STOCKHOLM
Re: Om besiktning
velasoraptor skrev:Jag skulle rekomendera dig att besikta i Södertälje.Dom brukar vara mycket tillmötesgående när det gäller sportbilar. Den bästa tiden är Juli. Det brukar vara folk med sportbils intresse som även kör egna ombyggad bilar som besiktar då. Det har varit så åtminstånde dom sista 10 åren. Det är värt ett försök tycker jag. C5 Z06 2004