Någon här som besiktat med kompressor

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1997-2004
n_brio1
Corvettefantast
Corvettefantast

Någon här som besiktat med kompressor

Inlägg av n_brio1 »

är det någon här som har besiktat med kompressor??
eller plockar ni bort den varje gång ni besiktar?
goa2head
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av goa2head »

Jag har åkt in med kompressor, och det blev en 2:a....
Ombesiktning utan kompressor
Extreme Sportcars AB
Sveriges bästa sportbilsverkstad,Full service,
Motorbyggen,Custombyggen,Mappning,Reservdelar,
Tillbehör,Racing delar mm.
Vi har erfarenhet OCH utbildning...
Extreme Sportcars AB, +46 723026075, skicka sms vid ej svar.
jimmi
Rookie
Rookie

Inlägg av jimmi »

borde inte vara några problem om man har rätt avgasvärde.hadde funkatt i :wink: malmö
forsberg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av forsberg »

polarn besiktade med kompressor i kalmar utan problem :lol: :shock:
C5:a, 01:a, 6 vxl tripple black = såld
Kolla på Bettan här!
Janne Strandberg
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Janne Strandberg »

Detta är beroende på att en C5 är helbilsgodkänd om det är en Europabil. Då får man inte göra ingrepp över huvudtaget i motorn och motorstyrningen. Även om man får godkända avgasvärden är det inte tillåtet.

Och dessutom så är det väl knappast någon som regbesiktigar en importcorvette från USA med kompressor, den monteringen kommer väl till efteråt...

Precis som i C6-debatten om Xenonljus/strålkastarspolning/nivåreglering så hänger det väl på hur nitiska (det är väl det bästa ordvalet...) bilprovningen är.

Man kanske även skall ha i åtanke att om man råkar ut för ett försäkringsärende, kan man (om man har otur) bli nekad ersättning i det fall ens bil inte är lagligt byggd, om det upptäcks alltså.

Men å andra sidan, ju fler som debatterar denna typ av frågor på klubbforumen, ser väl till att snart väcka den sovande "björnen" även på de få kvarvarande riktigt "snälla" besiktningsställena.

Hälsningar
Janne
Användarens profilbild
Nutte2
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Nutte2 »

Jag ska prova att besikta med kompressorn på i vår får se hur det går. Har hört något rykte att man ska avbryta besiktningen om de lägger märke till kompressorn. undrar om det stämmer :?:
zphinx
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Inlägg av zphinx »

Nutte2 skrev:Jag ska prova att besikta med kompressorn på i vår får se hur det går. Har hört något rykte att man ska avbryta besiktningen om de lägger märke till kompressorn. undrar om det stämmer :?:

Vadå avbryta? Hur menar du då?
Ska man säga att. Nej snälla goe besiktningsfarbrorn. Nu vill jag inte vara med längre. Jag ångrade mej. Jag ska nog inte bes min bil i dag..

Eller?? :?:
forsberg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av forsberg »

det kan ju va så att dem upptäcker den innan du har betalt...lr :roll:
å då kan man ju avbryta, å då åker man väl bara på avbokad tid lr :roll:
..å då kommer det ju inte stå nåt i några papper å då kan man ju prova på annan ort :shock: :lol: kan ju va värt å testa om man nu hamnar i den situationen :lol:
Kolla på Bettan här!
bengtsson
Rookie
Rookie

Inlägg av bengtsson »

Det är många frågor i luften om kompressor och xenonljus, mm...
Har även själv en hel del funderingar i båda frågorna, men håller nog med Strandberg, ju längre "björnen" är i ide ju bättre är det... :wink:
Jätte bra med forum där man kan dela erfarenheter, kunskap och råd, men många frågor och erfarenheter går ju oxå att utbyta genom privata meddelanden :idea:
forsberg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av forsberg »

bengtsson skrev:ju längre "björnen" är i ide ju bättre är det... :wink:
Jätte bra med forum där man kan dela erfarenheter, kunskap och råd, men många frågor och erfarenheter går ju oxå att utbyta genom privata meddelanden :idea:
jag är helt övertygad om att "björnen" inte sitter å tokläser allt som finns på nätet :shock: dem har viktigare saker för sig..som att göra livet surt för oss bilintresserade.. :lol: :lol:
tror inte ens dem har kunskapen ..dem kan ju inte ens sina egna regler för blinkers...det fick jag lära dem :lol: :lol:
Kolla på Bettan här!
Användarens profilbild
badass
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av badass »

forsberg skrev:...tror inte ens dem har kunskapen ..dem kan ju inte ens sina egna regler för blinkers...det fick jag lära dem :lol: :lol:
DET håller jag med om....och dessutom fick man lära dem om de röda sidomarkeringarna bak som sedan nåt år faktiskt är tillåtna....
0 till nästa rödljus ska gå fort....
nop
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av nop »

bengtsson skrev: Jätte bra med forum där man kan dela erfarenheter, kunskap och råd, men många frågor och erfarenheter går ju oxå att utbyta genom privata meddelanden :idea:

vad ska då forumet vara bra för??

angående det tråden handlar om så är det ej lagligt att besikta så.
detta är knappast ett problem från 2008??
genom alla tider har man kunnat besikta tex volvo 240 med grupp a vinge, bilar med aldeles för korta fjädrar,
sierra cossie med toppmonterad turbo och dubbla hästkraftantalet mm på vissa stationer.
bara att chansa man kan ju inte få mer än bakläxa :lol:
C5 targa
velasoraptor
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Om besiktning

Inlägg av velasoraptor »

Jag skulle rekomendera dig att besikta i Södertälje.Dom brukar vara mycket tillmötesgående när det gäller sportbilar. Den bästa tiden är Juli. Det brukar vara folk med sportbils intresse som även kör egna ombyggad bilar som besiktar då. Det har varit så åtminstånde dom sista 10 åren. Det är värt ett försök tycker jag. C5 Z06 2004
Senast redigerad av velasoraptor den mån feb 18, 2008 19:37, redigerad totalt 1 gånger.
Jari
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Jari »

jag är helt övertygad om att "björnen" inte sitter å tokläser allt som finns på nätet :shock: dem har viktigare saker för sig..som att göra livet surt för oss bilintresserade.. :lol: :lol:
tror inte ens dem har kunskapen ..dem kan ju inte ens sina egna regler för blinkers...det fick jag lära dem :lol: :lol:
Jag har dock erfarenhet från andra forum där "björnen" också hittat forumet och lärt sig de goda knepen, man bör hålla sig till privata PM för alla såna diskussioner sprider sig och även "björnar" kan ha samma intressen som vi, we are not alone :D
Hade en gång en C5-99, Z06 Fjädrar & hämmare, SLP Underdrive Pulley, Dynatech Headers, Corsa Tiger Shark Exhaust.
forsberg
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av forsberg »

Jari skrev: Jag har dock erfarenhet från andra forum där "björnen" också hittat forumet och lärt sig de goda knepen, man bör hålla sig till privata PM för alla såna diskussioner sprider sig och även "björnar" kan ha samma intressen som vi, we are not alone :D
tänk så bra världen skulle vara om det nu är som du säger.
då skulle bla. besiktningsgubbarna veta vad som gäller å man slapp lära dem en massa saker. :shock:
..jaa å nu vågar jag inte skriva mer, så om ni vill något så får ni PM:a mig.. :lol: :lol: :lol:
Kolla på Bettan här!
Jari
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Jari »

då skulle bla. besiktningsgubbarna veta vad som gäller å man slapp lära dem en massa saker. :shock:
he he he... hmmm..ska nog regga ett konto på forumet till frugan så hon lär sig något .. bra idé, :D
Hade en gång en C5-99, Z06 Fjädrar & hämmare, SLP Underdrive Pulley, Dynatech Headers, Corsa Tiger Shark Exhaust.
velasoraptor
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Re: Om besiktning

Inlägg av velasoraptor »

velasoraptor skrev:Jag skulle rekomendera dig att besikta i Södertälje.Dom brukar vara mycket tillmötesgående när det gäller sportbilar. Den bästa tiden är Juli. Det brukar vara folk med sportbils intresse som även kör egna ombyggad bilar som besiktar då. Det har varit så åtminstånde dom sista 10 åren. Det är värt ett försök tycker jag. C5 Z06 2004
Skriv svar