Har haft detta problem en längre tid....
Rejäla vibrationer fråm 90km/h och uppåt (det känns mer i röven än i ratten....). Har balanserat hjulen och även provat med en ny uppsättning hjul men likadant.
Till frågan: Vad kan det vara om nu hjulen är justa???
Idéer....???
/Pelle
Vibrationer
_Vet inte hur det ser ut på corvette med automat men på min gamla camaro irocz med 700 låda så satt det en gummikloss i bakkant på lådan . Den har en tendens att gå sönder och då small det bra när man gick av på gasen. Inte dyrt eller svårt att byta.
Vit 1989 Corvette
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
6-växlad zf låda 3.33 Dana 44
Nos lustgassystem
Holley Stealth ram
Edelbrock performer rpm toppar
Comp cam Xtreme Energy 218*/224* .495/.503 112*LSA
Comp cam 1.6 vippor
Corvette C6 bromsar
Ok. jag hade nämligen samma problem fast vid 120-130 ca. Efter en tid började felet även komma vid växling. Det visade sej att det var turbinen som var trasig. Utsliten helt enkelt. Efter byte av denna gick den som en klocka igen.
Det var precis som du säger att det vibrerar i stolen. I ratten kändes det nästan ingenting.
Det brukar sitta balanseringsvikter på drivaxlarna bak. Du har inte tappat någon sådan då?
Det var precis som du säger att det vibrerar i stolen. I ratten kändes det nästan ingenting.
Det brukar sitta balanseringsvikter på drivaxlarna bak. Du har inte tappat någon sådan då?
Klonk och vibrationer
första tanken var att du hade de klassiska problemet med öppet avgassystem och TPI.Ozzy skrev:Inga vibrationer vid växling, däremot när jag släpper av och lådan växlar ner klonkar det till rätt bra.
Pelle
det gör ju att det blir obehagligt vid 90 ungefär ,fast det försvinner ju kring 110...
Annars är det ju vanligt med vibrationer om något motorfäste/växelådsfäste är slut eller trasigt,kanske bara löst?
Drivaxlarna bakoch mellanaxeln är ju också något attt kolla,vikterna som nämnts förr,knutkors och om dom sitter rätt ihopsatta (kan strula till om det är bytt knutkors)
om det är turbinen borde ju gå att kolla genom att dra upp farten och lägga in neutral,men även andra fel försviner ju i det läget.