Funderar på att byta ut allt framför vindrutan! Är det någon som har erfarenhet av door to door kit? Det finns flera i USA bl a Ecklers som säljer sådana. I Sverige säljer EAT ett sådant kit. Utan att veta framstår en hel front som väldigt enkelt istället för att bygga fronten likt original med flera lösa delar. Fördelen med lösa delar skulle vara att man kan rikta upp fronten lite genom att medla och flytta på bitarna någon millimeter här och där och på så sätt få ett bättre resultat i slutänden.
Men om nu passformen är bra på helgjutna kit så framstår ovanstående som en omständig variant på frontbygge! Frontkit blir ju inte original men det blir å andra sidan inte heller en lös handlaminared skärmbit!
Tacksam för svar snarast eftersom jag förmodligen gör slag i saken efter helgen.
glasfiber-kaross
DOm flesta STORA corvettefirmorna säljer door to door kit. Passform, kvalitet mm varierar rätt mycket från firma till firma beroende på vem som gjort dom. Dessutom kommer det kosta rätt mycket att ta hem en hel front pga av storleken, inte vikten.
Och jag personligen tror nog att det inte är 100% utan snarare amerikansk passform...
/Tommy
Och jag personligen tror nog att det inte är 100% utan snarare amerikansk passform...
/Tommy
Ett förslag är att kolla med corvettesweden, som har egen plasttillverkning. Jag har ingen aning om de gör så stora delar,
ej heller hur det är med kvaliteten och priset, men det är ju enkelt
att ringa och kolla, eller skicka ett mail till dem. det är ju tyvärr som tommy skriver att ett så skrymmande paket kostar en hel del i frakt
från USA, och det är ju även ömtåliga grejor det där.
/Janne
ej heller hur det är med kvaliteten och priset, men det är ju enkelt
att ringa och kolla, eller skicka ett mail till dem. det är ju tyvärr som tommy skriver att ett så skrymmande paket kostar en hel del i frakt
från USA, och det är ju även ömtåliga grejor det där.
/Janne