Hej
Jag har en corvette 71bb ls5 påväg hem från staterna... bilen har dålig lack och jag ska byta motor. Vad ska jag ha för försäkring när jag inte ska köra med bilen? Risken är att bilen måste stå utanför garaget vid ett par tillfällen. Finns det någon renoveringsförsäkring eller dylikt man kan teckna?
Jag har nu en porsche 928 på bilsport&mc, men jag måste ha bilen utomhus ett tag (för många bilar!) och det gillar inte bilsport&mc.
Tips emottages gärna. I utbyte kan jag lägga upp lite bilder:)
Med vänlig hälsning
Andreas
corvette 71bb påväg hem, försäkring??
300kr/år för garageförsäkringen på min BB hos Salus. Mittåt kollade försäkringsavtalet och det heter visst avställningsförsäkring 

Senast redigerad av Turbojet den lör apr 12, 2008 20:32, redigerad totalt 2 gång.
-
- Corvettefantast
Tack för alla svar... har ringt bilsport/mc de verkar ha en ren.förs. som skulle kunna funka.
Kalle Mankan, motorn som följer med är en smallblock, dvs inte ens en BB som var org. Därför måste jag lyfta i en potent BB;) Då är det rätt typ av motor, och prestanda som matchar bilen.
Jag lovade bilder, så här kommer nga där den står i USA.

Kalle Mankan, motorn som följer med är en smallblock, dvs inte ens en BB som var org. Därför måste jag lyfta i en potent BB;) Då är det rätt typ av motor, och prestanda som matchar bilen.
Jag lovade bilder, så här kommer nga där den står i USA.

-
- Corvettefantast