Har återigen tappat ett av täckglasen till mitt blackoutkit.
För tio år sedan fick jag tag på en bit lexanplast som fungerade hyfsat,men idag finner jag ingen som är tillräckligt mörk hos glasmästare o dyl. Vet någon av något lämpligt och vem som isåfall tillhandahåller lämplig plexi/lexan ?
Black out är ju lite 80tal men bilen var ju levererad med det så jag vill gärna ha kvar "svarta lysen"
Blacout kit
-
- Corvetteälskare
- Kontakt:
Re: Blacout kit
Vadå 80-tal? Tycker att det e hur modernt som helst! hehehe...Ingo skrev:Har återigen tappat ett av täckglasen till mitt blackoutkit.
För tio år sedan fick jag tag på en bit lexanplast som fungerade hyfsat,men idag finner jag ingen som är tillräckligt mörk hos glasmästare o dyl. Vet någon av något lämpligt och vem som isåfall tillhandahåller lämplig plexi/lexan ?
Black out är ju lite 80tal men bilen var ju levererad med det så jag vill gärna ha kvar "svarta lysen"

sätt dit en solfilm på plasten så blir det mörkt 

C5:a, 01:a, 6 vxl tripple black = såld
Kolla på Bettan här!
Kolla på Bettan här!
-
- Corvetteexpert
Hej IngoIngo skrev:Har återigen tappat ett av täckglasen till mitt blackoutkit.
du kommer väl med till Sundswall, nu kan du inte skylla på att det är för lång väg! Du har väl anmält dig?

Thumbs Up!
Pedal Down!
"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Pedal Down!
"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Jo jag vet..COOLMACHINE skrev:Hej IngoIngo skrev:Har återigen tappat ett av täckglasen till mitt blackoutkit.
du kommer väl med till Sundswall, nu kan du inte skylla på att det är för lång väg! Du har väl anmält dig?![]()
Problemet är att jag normalt jobbar både sommarmöteshelgen och den efteråt,och min semester börjar på midsommarafton.
Kan ju taledigt några dagar men ska det funka måste jag vara ledig fyra dagar till,så det stämde ju som vanligt väldigt dåligt..
men ska se hur mina kollegor har det så kanske man kunde åka ned på fredagen isåfall,för som sagt så är det ju nära i år...
solfilm
iså fall måste jag sätta solfilm bak på glart eller svagt rökfärgad plexi.forsberg skrev:sätt dit en solfilm på plasten så blir det mörkt
Har för mig att jag provat och det blev bubbligt,men har ju både film och rökfärgad lexan så det går ju kolla hur det funkar..
Re: solfilm
det går hur bra som helst..har testat se bara till att plasten är ren innanIngo skrev:iså fall måste jag sätta solfilm bak på glart eller svagt rökfärgad plexi.forsberg skrev:sätt dit en solfilm på plasten så blir det mörkt
Har för mig att jag provat och det blev bubbligt,men har ju både film och rökfärgad lexan så det går ju kolla hur det funkar..

C5:a, 01:a, 6 vxl tripple black = såld
Kolla på Bettan här!
Kolla på Bettan här!