Sidoruta går ej upp sista biten
Sidoruta går ej upp sista biten
Hej, jag har problem med sidorutan. Min sidoruta går ej upp sista biten på förar sidan. När jag öppnar dörren när jag sitter i bilen går rutan ner 1-2 cm, men när jag stänger den igen så går den inte upp. Någon som vet vad det kan vara för fel? Kan sägas att det fungerar som det ska på passagerar sidan. Jag har inte hunnit felsöka något ännu, men tänkte höra om någon haft liknande fel först. Problemet är på en C6 2006 cabbe.
Detta händer när du kopplar ifrån batteriet eller om batteriet dör som sagt.
Bara att programera om dom.
Hoppa in i bilen, stäng dörren, sen håll knappen till rutan uppe, så rutan åker upp helt, sen gör det 3 gånger, bara håll inne knappen upp.
Eller något liknande, då ska det fungera, står även i boken som sagt.
Väldigt lätt.
// André
Bara att programera om dom.
Hoppa in i bilen, stäng dörren, sen håll knappen till rutan uppe, så rutan åker upp helt, sen gör det 3 gånger, bara håll inne knappen upp.
Eller något liknande, då ska det fungera, står även i boken som sagt.
Väldigt lätt.
// André
Hejsan.
Jag fick det också det problemet för ett tag sedan.
Den egentliga anledningen var at batteriet var på väg att dö.
Funkade efter samma åtgärd som TwiZteD rekkomenderade men återkom så fort att batteriet hade gått ner det minsta.
Problemet fanns även under körning som ju egentligt är konstigt eftersom man tycker att det borde fungera då, men icke.
Hade konstiga elproblem på min tidigare 99 C5 som även de försvann med ett nytt batteri.
Fick då förklarat för mig att bilarna är väldigt känsliga för nergångna batterier, så även C6.
Har nu bytt batteri och allt är frid och fröjd.
Bytte till ett Varta med extra hög startström och jag får väl se hur länge det håller.
Ha det bra i sommar med många mil på vägarna.
Själv planerar frugan och jag att ta en Europatripp med förhoppnings många mil.

Jag fick det också det problemet för ett tag sedan.
Den egentliga anledningen var at batteriet var på väg att dö.
Funkade efter samma åtgärd som TwiZteD rekkomenderade men återkom så fort att batteriet hade gått ner det minsta.
Problemet fanns även under körning som ju egentligt är konstigt eftersom man tycker att det borde fungera då, men icke.
Hade konstiga elproblem på min tidigare 99 C5 som även de försvann med ett nytt batteri.
Fick då förklarat för mig att bilarna är väldigt känsliga för nergångna batterier, så även C6.
Har nu bytt batteri och allt är frid och fröjd.

Bytte till ett Varta med extra hög startström och jag får väl se hur länge det håller.
Ha det bra i sommar med många mil på vägarna.
Själv planerar frugan och jag att ta en Europatripp med förhoppnings många mil.
Anders Sandin
2009 Cab
Arctic White
2009 Cab
Arctic White